Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Niepubliczny punkt przedszkolny zatrudniał do dziś dwóch nauczycieli, z których jeden pełnił funkcję dyrektora. Od jutra zatrudniony zostaje jeszcze jeden nauczyciel. Moje pytanie: czy w takim punkcie powinna powstać rada pedagogiczna? Od czego zacząć, zważywszy na to, że zbliża się koniec roku szkolnego? Co z nauczycielami zajęć dodatkowych/poza podstawą programową/ zatrudnionych na umowy cywilno-prawne - będą wchodzić w skład rady? A może rada p.już dotychczas powinna funkcjonować?
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.), ani rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 31 sierpnia 2010 r. w sprawie rodzajów innych form wychowania przedszkolnego, warunków tworzenia i organizowania tych form oraz sposobu ich działania, Dz. U. z 2010 r. Nr 161, poz. 1080 nie wymieniają organów działających w niepublicznym punkcie przedszkolnym. Tworzenie i funkcjonowanie rady pedagogicznej nie jest obowiązkowe. W różnych punktach przedszkolnych mogą działać odmienne organy. Wymieniają je dokumenty dotyczące organizacji punktu opracowane przez organ prowadzący lub statuty. Jeśli więc z wewnętrznych regulacji punktu przedszkolnego nie wynika obowiązek tworzenia rady pedagogicznej, taki organ nie działa w danej placówce.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zakupione przez szkołę podręczniki są własnością gminy. W naszej szkole są one na stanie biblioteki. Czy jeśli chcę ubytkować podręczniki , które są nie używane od roku 2017/ 2018 mam wystąpić z prośba do gminy o zgodę?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy Zeszyty obserwacji dla wychowanków z głęboką niepełnosprawnością intelektualną powinny być prowadzone codziennie? Czy w momencie zaobserwowania zmian lub jakieś aktywności?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Moje pytanie dotyczy wniosku o udostępnienie informacji publicznej, który wpłynął na email szkoły. Mam ogromne wątpliwości co do zasadności udzielenia odpowiedzi na niektóre zagadnienia (jeśli tak, to jakie informację mogę udzielić przestrzegając RODO) i konieczna jest weryfikacja prawna w zakresie odpowiedzi na poszczególne pytania. Potrzebuje porady przy konstrukcji takiego pisma (w odniesieniu do poszczególnych punktów).
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy budynek przedszkola i plac, na którym prowadzona jest działalność przedszkolna i dzienna opieka nad dziećmi jest zwolniona z podatku od gruntów i budynków? Czy zarejestrowanie działalności gospodarczej z przeważającym zakresem działalności PKD 85.10.Z może wpłynąć na cofnięcie zwolnienia z w/w opodatkowania?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację, jak długo należy przechowywać w składnicy akt dokumenty związane z pomocą psychologiczno-pedagopogiczną (np. IPET).
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe