Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Obowiązkiem dyrektora jest przygotowani i prowadzenie tzw kontroli zarządczej... Mogę prosić o więcej informacji? np.: Od kiedy jest taki obowiązek, jak ma wyglądać ten dokument, wprowadzamy go przez zarządzenie dyrektor?
Nowa ustawa o finansach publicznych wprowadza zmiany w funkcjonowaniu jednostek sektora finansów publicznych, a takimi są publiczne przedszkola, szkoły i placówki oświatowe. Ustawodawca wprowadzając kontrolę zarządczą od 1 stycznia 2010 r. w miejsce dotychczasowej kontroli wewnętrznej, zobowiązał m.in. dyrektorów do usprawnienia metod zarządzania. Kontrola zarządcza to nowe zadanie i nowe narzędzie pozwalające ocenić funkcjonowanie szkoły w obszarze administracyjno-finansowym.
Podstawa prawna:
1. Ustawa z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240 ze zm.) - art. 53 ust. 1, art. 68, art. 69 ust. 1.
2. Ustawa z 27 sierpnia 2009 r. Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz.U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1241).
3. Ustawa z 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz.U. z 2005 r. Nr 14, poz. 1114 ze zm.) - art. 5 ust. 2, art. 11 ust. 2, art. 16 ust. 2, art. 17 ust. 7, art. 17a ust. 5,
4. Komunikat Ministra Finansów Nr 23 z 16 grudnia 2009 r. w sprawie standardów kontroli zarządczej dla sektora finansów publicznych (Dz.U. z 2009 r. Nr 15, poz. 84).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel wychowania przedszkolnego z powodu niskiej frekwencji dzieci w okresie feryjnym lub świątecznym może mieć dni wolne od pracy, zaś godziny nieobecności odpracować w późniejszym terminie w postaci zastępstwa za nauczycieli przebywających na zwolnieniach lekarskich?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o opinię w sprawie ZFŚS, a konkretnie zagadnienia dot. statusu emeryta - byłego pracownika zakładu pracy jako osoby uprawnionej do świadczeń z ZFŚS.
Jeśli pracownik odchodzi na emeryturę z naszego zakładu pracy, to zostaje objęty opieką ZFŚS naszego zakładu pracy i ma prawo do świadczenia u nas.
Czy, gdy przebywając na emeryturze osoba ta podejmie pracę w innym zakładzie pracy, przestanie być objęta ZFŚS naszego zakładu pracy jako emeryt, a zostanie objęta ZFŚS tego zakładu pracy, w którym jest pracownikiem?
Gdy ww. zatrudnienie ustanie, to pod opiekę ZFŚS którego z zakładów pracy przejdzie ta osoba? Czy pod opiekę naszego ZFŚS, ponieważ z naszego zakładu pracy odchodziła na emeryturę, czy pod opiekę zakładu pracy, w którym to była zatrudniona po raz ostatni?
Jeśli jest tak, że w przedstawionej sytuacji prawo do świadczeń ZFŚS istniałoby nie w zakładzie pracy, z którego odchodzi się na emeryturę, a w ostatnim miejscu pracy, to w jakiej formie weryfikować, czy emeryt naszego zakładu pracy, przebywając na emeryturze nie podjął zatrudnienia w jakimś zakładzie pracy, co skutkowałoby utratą prawa do świadczeń ZFŚS w naszym zakładzie pracy i przejściem pod opiekę ZFŚS zakładu pracy, w którym podjął zatrudnienie?
Czy przy każdorazowym składaniu wniosku o świadczenie z ZFŚS przez dotychczasowego emeryta należy wymagać oświadczenia, że nasz zakład pracy jest jego ostatnim miejscem zatrudnienia czyli, że po odejściu na emeryturę z naszego zakładu pracy nigdzie nie podjął zatrudnienia?
I jeszcze jedno pytanie dot. omawianego zagadnienia: Jeżeli tzw. "nasz" emeryt podejmie pracę w zakładzie pracy, w którym nie jest tworzony ZFŚS, to po zakończeniu pracy w tym zakładzie pracy pozostanie bez opieki socjalnej, czy może zwrócić się o świadczenie z ZFŚS u nas jako ostatniego zakładu pracy, który tworzył ZFŚS?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W regulaminie ZFŚS przewidziane jest świadczenie w formie zapomogi losowej dla osób uprawnionych, którzy znajdują się w trudnej sytuacji życiowej, rodzinnej i materialnej. Wysokość świadczenia uzależniona jest od dochodu przypadającego na członka rodziny (są trzy grupy dochodowe). Czy można wprowadzić do regulaminu dodatkowy zapis mówiący, że: świadczenie w przypadku zapomogi losowej związanej z trudną sytuacją życiową, rodzinną i materialną nie przysługuje osobom znajdującym się w grupie o najwyższych dochodach? Czy taki zapis ograniczający jest zgodny z przepisami prawa?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak napisać decyzję odmowną na wniosek rodzica o udzielenie pomocy w formie dofinansowania zakupu podręczników w ramach programu "Wyprawka szkolna" - dziecko ma orzeczenie o kształceniu specjalnym ze względu na Zespół Aspergera.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń wystosował do Szkoły pismo, domagając się postawienia na stołach w stołówce soli. Czy można to zrobić? A jeśli nie, z jakich przepisów wynika ograniczenie uczniom dostępu do soli?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe