Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Od lutego 2017r. uruchamiam w swoim CKU nowy kierunek kształcenia w ramach Kwalifikacyjnych Kursów Zawodowych - 'asystent osoby niepełnosprawnej', kwalifikacja Z.8. W trakcie rekrutacji muszę przekazać kandydatowi skierowanie na badania do lekarza medycyny pracy. Bardzo proszę o pomoc w sformułowaniu czynników uciążliwych, niebezpiecznych i szkodliwych związanych z ww. zawodem, które należy uwzględnić w skierowaniu.
Kierując kandydata do lekarza medycyny pracy wskazuje Pan/Pani czynniki uciążliwe, niebezpieczne i szkodliwe dla zdrowia, na jakie będzie narażony słuchacz w trakcie odbywania praktycznej nauki w/w zawodu, tj.: czynniki fizyczne (hałas, temperatura, mikroklimat), chemiczne (możliwy kontakt z substancjami toksycznymi, drażniącymi czy uczulającymi), biologiczne (ryzyko zakażenia bakteriami i wirusami), psychofizyczne (obciążenie fizyczne - dźwiganie podopiecznego, sprzętu rehabilitacyjnego… i obciążenie psychiczne – trudne doświadczenia związane z realizacją usługi asystenckiej, podejmowanie decyzji, wyczerpanie emocjonalne,) – z jakimi może mieć kontakt słuchacz w zależności od tego, gdzie będzie odbywał praktykę, np. w zakładzie opieki społecznej czy też w domu konkretnej osoby.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Mam pytanie jak powinna wyglądać prawidłowo prowadzona przez dyrektora księga inwentarzowa w szkole.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy mogę prosić o plan pracy dla internatu?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Prowadzę niepubliczne przedszkole w budynku szkoły. W ten sposób realizowane jest zadanie własne gminy, gdyż nie posiada ona swoich placówek wychowania przedszkolnego. Czy w takim przypadku zgodnie z art. 6.1 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych placówka prowadzona przez osobę fizyczną może być zwolniona z opłaty za wynajęcie pomieszczeń?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przedszkolu personel techniczny i pedagogiczny ma obowiązek noszenia maseczek?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W art 23 rozporządzenia o organizacji szkół nie ma informacji o opiniowaniu arkusza, jest to artykuł mówiący o wejściu w życie aktu z dniem 1 września 2017 r. Należy podkreślić, że usunięto obowiązek opiniowania prze radę pedagogiczną arkusza organizacji. Proszę napisać, jeśli się mylę. Sprawa jest ważna i pilna, bo już w poniedziałek mam zebranie Rady Pedagogicznej.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe