Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Poradnia wydała orzeczenie do kształcenia specjalnego dla ucznia z niepełnosprawnością ruchową. W dokumencie wskazano sposoby dostosowania form i metod pracy do możliwości ucznia głównie ze względu na niepełnosprawność ruchową (mózgowe porażenie). W trakcie roku okazało się, iż u ucznia pojawiają się trudności w nauce matematyki. W orzeczeniu jednak jest tylko krótka wzmianka o trudnościach w tym zakresie. Czy szkoła może sama, po dokonaniu WOPFU, dostosować uczniowi wymagania, czy trzeba uchylać orzeczenie wpisując nowe zalecenia dot. stricte wymagań pod kątem nauki matematyki?
Szkoła ma obowiązek aktualizowania IPET na podstawie wyników wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia, a więc uwzględniania bieżących indywidualnych potrzeb i predyspozycji ucznia. W związku z tym w IPET należałoby dodać zajęcia z matematyki realizowane indywidualnie z uczniem lub w grupie liczącej do 5 uczniów (§ 6 ust. 1 pkt 8, ust. 4, ust. 9 – 10 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017 r., poz. 1578). Nie ma potrzeby uzyskania przez ucznia nowego orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pytanie dotyczy umieszczania w Statucie szkoły zasad rekrutacji. Kiedy i jaki dokument uchylił art. 60 ust. 1 pkt 6 ustawy o sys. oświaty? Jeśli został uchylony - czy to oznacza, iż statut od 1 IX 2015 nie powinien zawierać informacji o rekrutacji? (Czy w przedszkolnym statucie powinny być wcześniej te zasady i czy też teraz powinny być uchylone?)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy realizowany program z zajęć z doradztwa zawodowego musi mieć nadany numer i znaleźć się w szkolnym zestawie programów nauczania? Czy tak samo jest w przypadku zajęć z wychowawcą?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń w wydanej przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną i dostarczoną szkole opinii ma następujące wskazanie: "dyktanda i prace pisemne oceniać opisowo przez wskazanie błędów". Jak zatem odnotować ocenę w dzienniku? Czy może odnotowywać tylko fakt zaliczenia dyktanda wpisując np. "zal". Proszę o odpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W czasie dokonywania korekty przy zapisie oceny końcoworocznej (małe okienko) nauczyciel znowu popełnił omyłkę pisarską. Tak więc należny dokonać poprawę poprawy a na to nie ma miejsca. O estetyce nie wspomnę. Co w takim przypadku zrobić, w jaki sposób dokonać poprawnego zapisu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczniom, którzy uczestniczą w szkolnym wolontariacie na świadectwie szkolnym odnotowuje się ten fakt , jeżeli tak to w których klasach, czy ma wpływ na punktację w szkole średniej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe