Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pracownik obsługi kobieta ur. 20.02.1956 r. posiadająca na dzień 31.03.2017 r. 32-letni staż pracy z dniem 01 kwietnia 2017 roku chce odejść na emeryturę. Jaka przysługuje jej odprawa. Z dniem 1.01.2017 r. nabędzie prawo do 26 dni urlopu na 2017 r. czy jeżeli go nie wykorzysta należy się jej ekwiwalent? Czy jeśli otrzyma ekwiwalent za urlop będzie przysługiwało jej świadczenie urlopowe? Czy w związku z przejściem na emeryturę przysługuje jej jeszcze jakieś uposażenie?
W szkole publicznej pracownicy obsługi podlegają przepisom ustawy o pracownikach samorządowych. Zgodnie z art. 38 ust. 3 ustawy, w związku z przejściem na emeryturę lub rentę z tytułu niezdolności do pracy, po 20 latach pracy przysługuje jednorazowa odprawa w wysokości sześciomiesięcznego wynagrodzenia. Do okresów pracy uprawniających do jednorazowej odprawy w związku z przejściem na emeryturę lub rentę z tytułu niezdolności do pracy wlicza się wszystkie poprzednio zakończone okresy zatrudnienia oraz inne okresy, jeżeli z mocy odrębnych przepisów podlegają one wliczeniu do okresu pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze.
Do urlopu wypoczynkowego będą miały zastosowanie przepisy kodeksu pracy - art. 1551 , zgodnie z którym w roku kalendarzowym, w którym ustaje stosunek pracy z pracownikiem uprawnionym do kolejnego urlopu, pracownikowi przysługuje urlop u dotychczasowego pracodawcy - w wymiarze proporcjonalnym do okresu przepracowanego u tego pracodawcy w roku ustania stosunku pracy, chyba że przed ustaniem tego stosunku pracownik wykorzystał urlop w przysługującym mu lub w wyższym wymiarze. Jeżeli pracownik nie wykorzysta urlopu do końca marca, trzeba będzie wypłacić mu ekwiwalent za niewykorzystany urlop w wymiarze proporcjonalnym do przepracowanego okresu.
Co do świadczeń z funduszu socjalnego, zasady ich przyznawania określa regulamin obowiązujący u pracodawcy.
Z pytania wynika, że żadne inne obowiązkowe świadczenia nie będą przysługiwać.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dodatek motywacyjny i funkcyjny liczy się od osobistego zaszeregowania dyrektora?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Jaka ulga podatkowa przysługuje w ramach funduszu socjalnego dla pracowników czynnych i dla emerytowanych pracowników?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy mogę na stanowisku n-la wspomagającego przyjąć osobę, która ma studia podyplomowe z zakresu oligofrenopedagogiki oraz studia I i II stopnia o kierunku pedagogika, ale specjalność to Resocjalizacja z poradnictwem specjalnym
- Czy nauczycielowi bibliotekarzowi pracującemu w pełnym etacie należy w świadectwie pracy wpisać pracę w szczególnych warunkach /w szczególnym charakterze do 31 grudnia 2008 r.? Czy dotyczy to pracy przy tablicy?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy pracownikowi samorządowemu, który pracuje na 0,5 etatu w placówce dodatkowej należy się nagroda jubileuszowa? Jeżeli tak to z zakończonych okresów pracy wychodzi mu 27 lat 11 m-cy i 16 dni co oznaczałoby niewypłacenie mu nagrody jubileuszowej w terminie. Nadmieniam, że w dodatkowej placówce (czyli u mnie) jego umowa zaczyna się od 1.09.2011 r. Jako dyrektor w tej placówce zaczęłam pracę w 2013 r. i po przeanalizowaniu jego dokumentów, pracownikowi nigdy nie była wypłacana nagroda jubileuszowa. Czy może żądać odsetek, jeżeli mu się należy nagroda? Czy zgodnie z art. 291 &1 K.P. nagroda po 3 latach ulega przedawnieniu. Co oznaczałoby, że 20 lecie by mu się przedawniło a zostaje tylko 25- lecie zgodnie z moimi wyliczeniami i przedłożonymi dokumentami, które są w teczce. JAK MOGĘ TO PRAWNIE WYJAŚNIĆ I ODPISAĆ PRACOWNIKOWI?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe