Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o informacje jak oceniać ucznia z upośledzeniem w stopniu lekkim w szkole podstawowej i gimnazjum? Jak ustalić kryteria wymagań?
Kryteria oceniania ucznia niepełnosprawnego intelektualnie w stopniu lekkim winny być uzgodnione przez ZESPÓŁ, który dla tego ucznia opracowuje Indywidualny Program Edukacyjno- Terapeutyczny (IPET) – w części mówiącej o dostosowaniu wymagań edukacyjnych. Poza tym, kryteria te muszą być zgodne z Zasadami Szkolnego Oceniania, sformułowanymi np. tak: Proces oceniania uwzględnia indywidualne możliwości konkretnego ucznia, a także jego wysiłek, wkład pracy (pamiętajmy oceniamy konkretne dziecko, nie porównujmy go z innymi) - Przygotowujemy sprawdziany o mniejszym stopniu trudności, łatwiejsze zadania, z jednym poleceniem.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Kontynuując poprzednie moje pytanie – jest to uczeń, który miał zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze, gdyż posiadał orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność intelektualną w stopniu głębokim i miał obowiązek do nauki do 24 lat. Czy takiemu uczniowi przysługuje jakiś dokument, który potwierdzi ukończenie szkoły podstawowej? Jaka jest podstawa prawna?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zwracam się z ogromna prośbą o pomoc w następującej kwestii: Uczniowie z orzeczeniem (np. zespół Aspergera). Jako, że są to dzieci z orzeczeniem należą im się bezdyskusyjnie 2 dodatkowe godziny (2x60min) ze specjalistami zgodnie z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego wpisane do arkusza organizacji szkoły w danym roku szkolnym. Pozostałe dzieci mają udzielaną pomoc psychologiczno – pedagogiczną z godzin, które szkole są przydzielane przez organ prowadzący wg wzoru (liczba dzieci razy wskaźnik, co roku podawany prze Biuro Edukacji). Moje pytanie brzmi: Czy dzieci z orzeczeniami, które mają dla siebie pełne 120 minut ze specjalistami należy bezwzględnie i bezdyskusyjnie objąć kolejnymi godzinami pomocy psychologiczno – pedagogicznej z tej drugiej puli godzin, czyli ilość dzieci razy wspomniany wyżej wskaźnik. Nie mam absolutnie nic przeciwko, jak największej pomocy dzieciom z orzeczeniem, ale w takiej sytuacji rzesza dzieci bez orzeczeń ale o specjalnych potrzebach edukacyjnych (opinie) w dużej mierze pozostanie bez wsparcia, bo wyczerpie się pula godzin dla nauczycieli specjalistów. Bardzo proszę o pomoc w wyjaśnieniu rodzicom, że szkoła nie okrada ich dzieci! Mam nadzieję, że zdołałam wyjaśnić dostatecznie mój kontekst problemu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nawiązując do pytania nt. zaplanowania w arkuszu dyrektora przebywającego na urlopie bezpłatnym proszę o wskazanie stanowiska, na które po tym urlopie powraca. Czy mam zaplanować jemu godziny dla dyrektora czy dla nauczyciela (co oznacza inną ilosć godzin składających się na jego etat). Dziękuję.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkoła ma obowiązek każdorazowo udostępniać rodzicowi - na jego pisemny wniosek - kopie wszystkich notatek służbowych (wewnątrzszkolnych) np. z rozmów nauczycieli, pedagoga, dyrektora (pracowników szkoły), itp. z tym rodzicem? Kwestia dotyczy ewentualnych dokumentów archiwalnych szkoły, a rodzic przed żadną z tych rozmów nie wyrażał wcześniej takiego oczekiwania, że z danej rozmowy życzy sobie, aby ktoś z pracowników szkoły sporządził taką notatkę. Jeśli szkoła ma obowiązek na każde życzenie rodzica udostępniać kopie takich notatek służbowych, to jaka jest ku temu podstawa prawna?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam
Dlaczego w dalszym ciągu nie ma na stronie nic na temat kontroli zarządczej? Materiały miały ukazać się w połowie lutego, tymczasem miesiąc pomału kończy się. Czy ma to zmusić osoby, które wykupiły abonament do zapisów na internetowe szkolenia? Mam chyba uzasadnione przeczucia, że to celowa zagrywka portalu, a jest to nie fair. Pozdrawiam!
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe