Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o informację jak prawnie wygląda likwidacja przedszkola niepublicznego? Jakie dokumenty są z tym związane? Kiedy należy zgłosić likwidację placówki do poszczególnych urzędów?
Na podstawie art. 84 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) osoba prowadząca niepubliczne przedszkole może je zlikwidować z końcem roku szkolnego, czyli z dniem 31 sierpnia. W tym przypadku osoba prowadząca przedszkole jest zobowiązana co najmniej na 6 miesięcy przed terminem likwidacji zawiadomić o zamiarze i przyczynach likwidacji:
a) rodziców uczniów,
b) organ, w którego ewidencji figuruje przedszkole niepubliczne,
c) gminę, na której terenie jest położona szkoła lub placówka.
Przy tym powiadomienie wójta, burmistrza (prezydenta miasta) jako organu ewidencyjnego czyni zarazem zadość obowiązkowi powiadomienia gminy i organ prowadzący nie musi wysyłać drugiego, odrębnego powiadomienia.
Powiadomienia muszą zostać doręczone wszystkim ww. osobom i instytucjom najpóźniej w ostatnim dniu lutego roku, w którym ma nastąpić likwidacja przedszkola (najlepiej za dowodem doręczenia).
Osoba prowadząca likwidowane niepubliczne przedszkole nie musi powiadamiać o zamiarze likwidacji kuratora oświaty, czy zasięgać jego opinii, ani znaleźć miejsca dzieciom w innym przedszkolu od nowego roku szkolnego.
Po zlikwidowaniu przedszkola, osoba prowadząca ma obowiązek przekazania kuratorowi oświaty dokumentacji przebiegu nauczania, opieki i wychowania w terminie jednego miesiąca od dnia zakończenia likwidacji. Termin liczy się od zakończenia czynności faktycznych związanych z zakończeniem działalności przedszkola, np. zbyciem składników majątku, rozwiązaniem stosunków pracy nauczycieli i pracowników niepedagogicznych, itp. Osoba prowadząca podejmuje decyzję w zakresie przechowywania pozostałej dokumentacji.
Po zakończeniu likwidacji wpis przedszkola do ewidencji ulega wykreśleniu.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Prosiłbym o wyjaśnienie jak ma wyglądać procedura przekształcenia publicznej sześcioklasowej szkoły w ośmioklasowa, ale prowadzoną przez Stowarzyszenie?
- Szkoła ponadpodstawowa feryjna. Czy można skrócić lekcje zdalne do 30 min. (nauczanie indywidualne)? Jeżeli tak, to proszę o podstawę prawną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor Zespołu Szkół wybiera się do sanatorium na trzy tygodnie. Wcześniej kilkakrotnie był na kilkutygodniowym zwolnieniu lekarskim. W jaki sposób powinien dokonać przekazania obowiązków wicedyrektorowi? Czy przekazuje obowiązki jednemu wicedyrektorowi czy obu wicedyrektorom? Proszę o podanie przykładowego wzoru pisma oraz podanie podstawy prawnej.
- Organ prowadzący szkołę przekazuje placówkę stowarzyszeniu. Jak wygląda sprawa odpraw, w momencie kiedy stowarzyszenie zrezygnuje z prowadzenia szkoły i ponownie przejmie ją organ prowadzący?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkoła i przedszkole powinny zakładać dzieciom karty dzieci sześcioletnich? Nie mogę znaleźć w przepisach podstawy prawnej, która nakazuje mi zakładanie tych kart, choć mają one symbole MEN, a dokładnie MEN-IV-2 lub karty zgłoszenia dziecka do przedszkola, świetlicy MEN-IV/1. Nie mogę znaleźć też rozporządzenia, w którym są te dokumenty wykazane, a przecież funkcjonują ich symbole MEN-owskie? To samo z dziennikami lekcyjnymi, też mają symbole MEN-owskie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe