Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o informację jakie warunki muszą być spełnione, aby uruchomić własną kuchnię w przedszkolu niepublicznym: metraż, podział stanowisk, kwalifikacje personelu. Budynek przystosowywany był na żywienie z cateringu: zmywalnia, pomieszczenie kuchenne, szafa przelotowa, wiatrołap - w sumie ok 25 m2. Czy jest możliwość przeprojektowania tych pomieszczeń na własną kuchnię?
Ponieważ żaden przepis nie określa dopuszczalnej powierzchni kuchni w przedszkolu niepublicznym należy ustalić, czy konkretne pomieszczenie może zostać przygotowane (dostosowane) do jej prawidłowego funkcjonowania w szczególności poprzez wydzielenie obszaru przygotowalni, kuchni właściwej, zmywalni, przechowywania surowców i produktów oraz gotowych wyrobów, a także czy jest możliwe wyodrębnienie odrębnych stanowisk do obróbki warzyw, mięsa i jaj. Również liczba i rodzaj stanowisk, a także kwalifikacje personelu w niepublicznym przedszkolu nie są uregulowane i zależą od potrzeb danej jednostki oświatowej i uznania ich za wystarczające przez pracodawcę, w tym zwłaszcza w zależności od liczby wydawanych posiłków. Nie w każdym przedszkolu oprócz kucharza zatrudnia się pomoc kuchenną lub intendenta. Pracownicy muszą znać i przestrzegać przepisy dotyczące zbiorowego żywienia dzieci i młodzieży w jednostkach oświatowych. Od podziału kompetencji zależy, czy kucharz będzie samodzielnie ustalał, czy współdziałał przy opracowywaniu jadłospisów; musi dbać o odpowiednie przechowywanie i zabezpieczenie przed zepsuciem produktów przed i po wykorzystaniu; racjonalnie gospodarować surowcami; odpowiednio przygotowywać i porcjować posiłki; dbać o jakość, smak, estetykę podania; odpowiednio organizować pracę w kuchni (w tym przestrzegać zasad bhp i przepisów przeciwpożarowych, zasad technologii produkcji żywności); przygotowywać i przechowywać próbki pokarmowe zgodnie z przepisami higieniczno – sanitarnymi. Pomoc kuchenna musi znać te same zasady i przepisy co kucharz; wykonywać wstępną obróbkę surowców i produktów; pod kierunkiem kucharza może przygotowywać posiłki; ewentualnie wydaje posiłki oraz dba o czystość i porządek w kuchni. Intendent zazwyczaj planuje i układa jadłospisy; planuje i organizuje zakupy produktów spożywczych; nadzoruje magazynowane produkty i wydaje je kucharzowi; nadzoruje działanie kuchni w zakresie prawidłowości przygotowywania i porcjowania posiłków, wykorzystywania produktów spożywczych zgodnie z przeznaczeniem, racjonalnego gospodarowaniem produktami spożywczymi, przestrzegania porządku i czystości w kuchni.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W połowie roku szkolnego doszło do czwartej klasy szkoły podstawowej dziecko, które przez 3 lata uczyło się języka angielskiego. W naszej szkole obowiązuje język niemiecki. Jak nauczyciel powinien dostosować program do ucznia i z nim pracować?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy regulamin rekrutacji do klasy I szkoły podstawowej powinien stanowić załącznik do statutu, czy znajdować się w treści statutu? Proszę o podanie podstawy prawnej.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły ma obowiązek upoważnić pisemnie pracowników szkoły (zarówno pedagogicznych oraz niepedagogicznych) do dokonywania poprawek w dokumentacji szkolnej? Jeśli tak, to poproszę o podstawę prawną oraz o wzór wniosku o upoważnienie.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie wzoru procedur związanych z organizacją udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole podstawowej po 01 września 2017r. Proszę o podanie odpowiedniej podstawy prawnej.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Działalność socjalna w firmie ma na celu pomoc pracownikom w formach, zasadach i kwotach zawartych w regulaminie ZFŚS. Wszystkie kwestie związane z funkcjonowaniem polityki socjalnej w firmie uzgodnione powinny być z funkcjonującą organizacją związkową. Na mocy art. 8 ust. 2 i 3 ustawy o ZFŚS oraz art. 27 ust. 1 i 2 oraz art. 30 ustawy o związkach zawodowych pracodawca ma obowiązek uzgadniania treści zapisów wewnętrznego regulaminu ZFŚS oraz planu wydatków zaplanowanych na dany rok. Szczegółowy opis form pomocy, zasady i warunki korzystania ze środków socjalnych pracodawca zawiera w regulaminie ZFŚS oznacza to, ze każda kwestia powinna być szczegółowo omówiona z funkcjonującymi w organizacji związkami zawodowymi, aby regulamin został w pełni przez nie zaakceptowany. Podobny proces dotyczy akceptacji planów wydatków na dany rok. W szkole jest tylko 2 pracowników należących do związków zawodowych. Zatrudniam 68 pracowników. Czy w tej sytuacji również roczny plan finansowy muszę uzgadniać ze związkami?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe