Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o podanie jakie kroki wraz z podstawą prawną należy podjąć w celu przywrócenia imienia szkole podstawowej?
Kwestie związane z imieniem szkoły są uregulowane w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z 28 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz. U. z 2019 r., poz. 502). Zgodnie z § 2 ust. 1 rozporządzenia szkole nadaje imię organ prowadzący szkołę na wniosek rady szkoły, a w przypadku braku rady szkoły – na wspólny wniosek rady pedagogicznej, rady rodziców i samorządu uczniowskiego. Wniosek rady szkoły albo wspólny wniosek rady pedagogicznej, rady rodziców i samorządu uczniowskiego powinien zawierać uzasadnienie wyboru imienia, w tym kandydata na patrona szkoły, oraz określa plan działań szkoły związanych z nadaniem imienia szkole i przewidywany termin uroczystości. Organ prowadzący szkołę rozpatruje wniosek w terminie 60 dni.
Kolejnym krokiem jest rozpatrzenie wniosku przez organ prowadzący. Decyzję w tej sprawie podejmuje rada gminy. Rada po otrzymaniu wniosku powinna sprawdzić czy wniosek pochodzi od prawidłowego podmiotu oraz czy spełnia wymogi formalne. Następnie Rada podejmuje decyzję, czy popiera wniosek czy nie. Rada gminy nie może modyfikować wniosku - przykładowo wskazywać innego patrona. Rada podejmuje decyzję w formie uchwały, która jest aktem prawnym skierowanym do wewnątrz struktury organizacyjnej gminy.
W przepisach oświatowych nie ma procedury przywracania imienia. Jedyną droga nadania imienia szkole jest procedura z § 2 ust. 1 rozporządzenia w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Szkoła ponadpodstawowa feryjna. Czy można skrócić lekcje zdalne do 30 min. (nauczanie indywidualne)? Jeżeli tak, to proszę o podstawę prawną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam serdecznie!
Czy można zatrudnić nauczyciela języka angielskiego w klasach I- III, który nie ukończył studiów z zakresu edukacji wczesnoszkolnej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Szkoła bierze udział w projekcie edukacyjnym finansowanym z funduszy marszałkowskich- dodatkowe, indywidualne zajęcia w ramach pomocy pedagogiczno-psychologicznej. Czy w związku z rozporządzeniem MEN o zawieszeniu zajęć edukacyjnych w formie stacjonarnej w szkole mogą odbywać się zajęcia w ramach projektu (indywidualnie)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem Zespołu Szkół, w skład którego wchodzą: szkoła podstawowa, gimnazjum i LO. Kumulacja dzieci 5 i 6-letnich w przedszkolu miejskim spowodowała, że w porozumieniu z dyrektorem przedszkola chcę przejąć 2 grupy 6-latków (klasa"0" na 5 godzin dziennie)do oddziału przedszkolnego w SP. Jaka jest procedura uruchomienia tego oddziału? Czy wystarczy uchwała rady pedagogicznej dokonująca zmian w Statucie i akceptacja burmistrza w arkuszu organizacyjnym, czy też musi uchwałę w tej sprawie podejmować Rada Miasta?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W 2019 r. zostałam wicedyrektorem, w tym roku zrezygnowałam z funkcji. Przed objęciem funkcji miałam 18 godzin dydaktycznych. Teraz dyrektor zaplanował mi 10 godzin. Czy miał do tego prawo czy musi mi dać tyle godzin (18) jak przed objęciem funkcji? Czy obliguje go do tego jakiś przepis?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe