Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Prowadzę niepubliczny punkt przedszkolny, jakie są zasady przekształcenia go w niepubliczne przedszkole? Chodzi o możliwość przyjęcia więcej niż 25 - ro dzieci.
Przekształcenie niepublicznego punktu przedszkolnego w niepubliczne przedszkole reguluje art. 89a § 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.). Jeśli chodzi o formalności, konieczne jest dokonanie zmiany we wpisie do ewidencji prowadzonej przez gminę właściwą ze względu na miejsce prowadzenia punktu w trybie określonym w art. 82 ust. 5 u.s.o. W zgłoszeniu zmiany należy m.in. wskazać określenie typu placówki oraz daty rozpoczęcia jej funkcjonowania jako przedszkola, miejsce prowadzenia przedszkola oraz informację o warunkach lokalowych zapewniających: możliwość prowadzenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych, realizację innych zadań statutowych, bezpieczne i higieniczne warunki nauki i pracy, zgodnie z odrębnymi przepisami. Do zgłoszenia do ewidencji dołącza się opracowany wcześniej statut przedszkola. Na potwierdzenie spełniania warunków BHP można załączyć posiadane opinie straży pożarnej, SANEPiD-u lub innych służb lub złożyć oświadczenie o spełnianiu tych warunków, choć bez nich gmina nie powinna odmówić dokonania wpisu zmiany w rejestrze (wyrok WSA w Gdańsku, III SA/Gd 451/13, http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/09D4DD0AAF).
W razie kontynuacji działalności placówki jako punktu przedszkolnego, można utworzyć drugą grupę w placówce. Zgodnie z § 6 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 31 sierpnia 2010 r. w sprawie rodzajów innych form wychowania przedszkolnego, warunków tworzenia i organizowania tych form oraz sposobu ich działania (Dz. U. z 2010 r. Nr 161, poz. 1080) zajęcia w punktach mogą być prowadzone w grupach liczących od 3 do 25 dzieci. Warunkiem prowadzenia punktu nie jest zatem przyjęcie w całej placówce do 25 dzieci.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jaki jest okres archiwizacji dokumentów w przedszkolu publicznym i niepublicznym? Proszę o podanie podziału na kategorie dokumentów.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Na rok szkolny 2018/2019 zostało zapisanych czterech uczniów do klasy pierwszej. Czy jest zasadność tworzenia klasy pierwszej, czy raczej należałoby połączyć klasę I z klasą II, w której jest 14 uczniów? Łączenie dotyczyłoby tylko przedmiotów takich jak edukacja muzyczna, plastyczna, wychowanie fizyczne i zajęcia komputerowe. Czy przepisy prawa interpretują taką sytuację?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor szkoły otrzymuje informacje od nauczycielki,że rodzic - tatuś uczennicy przy okazji pobytów w szkole wykonuje zdjęcia nauczycielce bez jej wiedzy i zgody - o czym zdążył się pochwalić. Jakie dalsze kroki powinien podjąć dyrektor? Podczas zebrania z rodzicami, czas na indywidualne konsultacje wspomniany rodzic próbował wykorzystać na "komplementy" i oferowanie odwiezienia do domu. Nauczycielka jest przerażona (po wysłuchaniu nauczycielki -dyrekcja telefonicznie skontaktowała się z rodzicem, ustalając termin na spotkanie celem rozmowy). Proszę pilnie o podpowiedź dotyczącą dalszych działań nauczyciela i dyrektora.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Prowadzę Terapeutyczny Punkt Przedszkolny (niepubliczny) i mam kilka pytań.
1. Mam wątpliwości, jeśli chodzi o wpisywanie tygodniowego wymiaru zajęć dla nauczycieli w SIO. Jeżeli np. nauczyciel logopeda zatrudniony jest na umowę o pracę wg. KP na 30h, w ramach tygodniowego wymiaru zajęć prowadzi 10,5h rewalidacji, 8h WWR, 10h w ramach PPP, a pozostały czas poświęca na współpracę z rodzicami, innymi specjalistami, wypełnianie dokumentów itp. Co wówczas wpisujemy w „tygodniowym wymiarze czasu pracy”? Czy chodzi tutaj tylko o realny czas pracy z dzieckiem, czyli w tym przypadku: 28,5h? Natomiast 1,5h nie wpisujemy? Czy również to uwzględniamy, wpisując jako „obowiązki nauczyciela logopedy”? Jaki w takiej sytuacji wpisujemy „tygodniowy wymiar pracy” oraz „pensum”?
2. Podobne zapytanie dotyczy nauczyciela wychowania przedszkolnego, który zatrudniony jest na cały etat (40h) z czego 37,5h spędza na opiece i zajęciach z dziećmi, 1h zajęć w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, natomiast 1,5h to czas w którym nie sprawuje opieki nad dziećmi – spędza go na wykonywaniu innych obowiązków, np. sprzątanie sali, rozmowa z rodzicem itp. Jaki wówczas wpisać tygodniowy wymiar zajęć oraz „pensum”?
3. Czy jeżeli nauczyciel w mojej placówce zajmuje stanowisko nauczyciela w grupie przedszkolnej i takie ma też kwalifikacje, ale oprócz tego ma również kwalifikacje do bycia np. terapeutą zajęciowym, to czy muszę wykazywać w SIO jego pozostałe kwalifikacje, nawet jeżeli nie realizuje tych kwalifikacji w mojej placówce?
Inne Przeczytaj odpowiedź - Ile godzin karcianych ma do przepracowania nauczyciel zatrudniony na 5/18?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe