Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Szkoła feryjna. Nauczyciel kontraktowy będący w awansie od 01.09.2017 r. do 31.05.2020 r. na stopień nauczyciela mianowanego, złożył wypowiedzenie umowy o pracę z 3 miesięcznym okresem wypowiedzenia w dniu 30.05.2019 r. Czy dyrektor powinien wystawić ocenę pracy? Jeśli tak, to czy: Obligatoryjnie czy na wniosek nauczyciela? Jaki jest ostateczny dzień na wystawienie oceny pracy przez dyrektora, jeśli stosunek pracy wygasa 31.08.2019 r. i czy jest to cząstkowa ocena pracy?
W opisanym przypadku dyrektor powinien dokonać oceny pracy za okres stażu realizowanego w danej szkole. Przepisy nie regulują odrębnie takiej sytuacji, ale obowiązek wydania oceny pracy wynika z art. 9f Karty Nauczyciela, zgodnie z którym nauczycielom, którzy w okresie trwania stażu zmienili miejsce zatrudnienia, do stażu zalicza się okres dotychczas odbytego stażu, jeżeli podjęli zatrudnienie w szkole nie później niż w okresie 3 miesięcy po ustaniu poprzedniego stosunku pracy i za okres dotychczas odbytego stażu otrzymali co najmniej dobrą ocenę pracy. Tę ocenę pracy uwzględnia się przy dokonywaniu oceny pracy nauczyciela po zakończeniu całego stażu. Z uwagi na brak odrębnych regulacji, do oceny pracy obejmującej część odbytego stażu należy stosować ogólne przepisy dotyczące oceny pracy nauczycieli po zakończonym stażu, tj. w terminie 21 dni od dnia złożenia przez nauczyciela sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego (w opisanej sytuacji odpowiedniej jego części).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam, jak wyliczyć pensum i wynagrodzenie nauczyciela który realizuje 21/30 i 4/18 w szkole? W przypadku godzin zastępstw (np. j. polski) jaką stawkę przyjąć do wypłaty: stawkę osobistą (bibliotekarza) czy stawkę wynikającą z pensum nauczycielskiego?
- Konserwator w naszej szkole zatrudniony jest na 1/4 etatu czyli 2 godziny dziennie od poniedziałku do piątku. Staż jego pracy wynosi 12 lat. Ile dni urlopu wypoczynkowego należy się panu konserwatorowi? Proszę napisać jak się oblicza ten urlop?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka była zatrudniona w szkole na zastępstwo, do 22.06.2018r. W okresie od 1.09.2017r. do 31.05.2018r. odbyła staż i 22.06.2018r. uzyskała stopień nauczyciela kontraktowego. Następnie, po miesięcznej przerwie w zatrudnieniu, od 1.08.2018r. została zatrudniona ponownie na zastępstwo do oddziału przedszkolnego. Jaką stawkę wynagrodzenia zasadniczego powinna otrzymać za miesiąc sierpień stażysty czy kontraktowego?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi zatrudnionemu na zastępstwo od 1 lutego 2016 do 31 stycznia 2017 na cały etat przysługuje świadczenie urlopowe, w jakiej wysokości i za ile miesięcy i czy można zapłacić do grudnia 2016 ?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem małej szkoły , gdzie większość nauczycieli pracuje na części etatu. W większości są to nauczyciele z sąsiedniej szkoły. Bardzo proszę o podanie odpowiedzi: 1.Czy mogę w arkuszu organizacyjnym na następny rok szkolny zaplanować emerytów tj. : 2/18 godz. muzyka (Pan prowadzi jeszcze orkiestrę młodzieżową i szkolny zespół muzyczny w mojej szkole - w ramach umowy zlec. z gminą) i dla drugiej osoby 10/30 biblioteka. Są to osoby dyspozycyjne, oddane- umożliwiają spójność pracy szkoły. Czy jest podstawa prawna zakazująca zatrudniania emerytów? 2. Czy za zgodą dyrektora macierzystej szkoły mogę zatrudnić nauczyciela (zatrudnionego już na cały etat) na część etatu np. 5/18,6/18 i wykazać to już w arkuszu, nadmieniam, że nauczyciele ci dotychczas w ten sposób pracowali w mojej szkole?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe