Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Szkoła niepubliczna - Zakład Doskonalenia Zawodowego odmówił uczniowi realizacji nauczania indywidualnego. Proponuje wzrost czesnego z 200 na 1.000 zł. Z czego wynika taka interpretacja i czy jest ona słuszna? Statut szkoły nie jest dostępny na stronie internetowej.
Zgodnie z art. 177 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (Dz. U. Z 2021r. poz. 1082) do przedszkoli niepublicznych, oddziałów przedszkolnych w niepublicznych szkołach podstawowych, niepublicznych innych form wychowania przedszkolnego, szkół i placówek niepublicznych stosuje się odpowiednio art. 127 ust. 1-3 oraz przepisy wydane na podstawie art. 47 ust. 1 pkt 5, art. 127 ust. 19 pkt 2 i ust. 20.
Art. 127 ustawy wskazuje, że dyrektor szkoły, której uczeń posiada orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania, organizuje takie nauczanie w porozumieniu z organem prowadzącym.
Dyrektor szkoły, na wniosek rodziców ucznia, a w przypadku uczniów pełnoletnich - tych uczniów, i w porozumieniu z organem prowadzącym, umożliwia uczniowi, który posiada orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania, realizację zajęć indywidualnego nauczania z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, w indywidualnym kontakcie z nauczycielem lub nauczycielami, uwzględniając zalecenia zawarte w orzeczeniu o potrzebie indywidualnego nauczania.
Z powyższego wynika, że do szkoły niepublicznej stosuje się przepisy o indywidualnym nauczaniu i jeśli uczeń posiada orzeczenie o potrzebie takiego nauczania- powinno się mu je umożliwić.
Co do podniesienia czesnego- trudno tutaj jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie skąd taki gwałtowny wzrost- być może wynika to z umowy ze szkoła, albo ze statutu szkoły.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Bardzo proszę o odpowiedż i podstawy prawne. Czy nauczyciel pracujący w przedszkolu na stanowisku naucz. wych. przedszkolnego oraz posiadający ukończony kurs kwalifikacyjny z zakresu metodyki naucz. jęz. angielskiego w okresie wczesnoszkolnym dla naucz.nauczania początkowego zorganizowanym przez MSCDN i uzyskała kwalifikacje do nauczania języka angielskiego w przedszkolach i klasach I-III szkół podstawowych może uczyć w przedszkolu języka angielskiego, cz wymagane jest zdanie egzaminu B2 w tym zakresie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W szkole funkcjonuje CKU. W ramach CKU planujemy uruchomić KKZ w kwalifikacji A.65. Czy potrzebna będzie opinia powiatowej i wojewódzkiej Rady Zatrudnienia? Art. 39 ust 5 znowelizowanej ustawy o systemie oświaty mówi o potrzebie zasięgnięcia ww opinii w przypadku ustalenia zawodów w których szkoła kształci, nie ma tam mowy o kwalifikacji.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaki jest ramowy tygodniowy plan nauczania w szkole podstawowej w klasach specjalnych dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Moje pytanie dotyczy powrotu ucznia zza granicy. Uczeń w ubiegłym roku ukończył klasę III SP. Od września rozpoczął naukę w Anglii ( przyjęto go do kl. VI). Od następnego roku ponownie wraca do naszej szkoły. Czy mogę go przyjąć do kl. V ( bo do niej uczęszczałby), co z różnicą programową? ( nie realizował niektórych przedmiotów np. j. polski, historia). Czy powinien zdawać egzaminy klasyfikacyjne, czy założyć, że ma czas na opanowanie podstawy programowej do kl. VI? Po powrocie założyć mu nowy arkusz, czy wpisywać w tym już założonym wcześniej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy osoba po ukończonych studiach wyższych z ekonomii, studiach podyplomowych z oligofrenopedagogiki i studiach podyplomowych z przygotowania pedagogicznego ma kwalifikacje do pracy w ośrodku rewalidacyjno-wychowawczym z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym na zajęciach rewalidacyjnych? lub z dziećmi z niepełnosprawnością głęboka na zajęciach rewalidacyjno-wychowawczych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe