Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń otrzymał orzeczenie o potrzebie lształcenia specjalnego oraz opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju. Rodzice zwrócili się do dyrektora o organizację zajęć rewalidacyjnych oraz zajęć w ramach wczesnego wspomagania.Czy dyrektor może zorganizować takie zajęcia oczywiscie w porozumieniu z organem prowadzącym jeżeli w orzeczeniu jest wskazana inna pacówka - inne przedszkole?
Dyrektor może zorganizować obydwa rodzaje zajęć w porozumieniu z organem prowadzącym, jeśli kierowana przez niego jednostka oświatowa posiada wykwalifikowaną kadrę, która może zrealizować zalecenia z orzeczenia i opinii poradni, czyli gdy możliwe jest utworzenie w danej placówce zespołu, który opracuje i będzie realizował IPET oraz zespołu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, a także gdy placówka posiada odpowiednie warunki lokalowe (i sprzęt) do prowadzenia zajęć z zakresu kształcenia specjalnego i WWRD oraz jest w stanie najpełniej zrealizować zalecenia poradni – art. 127 ust. 1 i ust. 5 – 6, ust. 8 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm., § 6 ust. 3 – 4 i 6 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz.U. z 2017 r., poz. 1578, § 2 – 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, Dz.U. z 2017 r., poz. 1635.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy właściciel działki i budynku, w którym mieści się przedszkole niepubliczne (właściciel nieruchomości jest organem prowadzącym placówkę) zwolniony jest z podatku od nieruchomości? Czy może liczyć na inne zwolnienia lub upusty, np. energia, woda?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację dotyczącą programów nauczania. Czy zgodnie z nową podstawą programową każdy nauczyciel ma obowiązek napisać własny program nauczania? Czy może wybrać "gotowca"? Co dalej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest siatka godzin w reformie programowej dla liceum ogólnokształcącym oraz profilowanym? Czy jest gdzieś opublikowana?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel, który ukończył studia podyplomowe w zakresie oligofrenopedagogiki lub surdopedagogiki lub tyflopedagogiki może pracować jako nauczyciel wspomagający w oddziale integracyjnym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile godzin wychowania fizycznego powinno być realizowane w klasie I, II i III edukacji wczesnoszkolnej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe