Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W jaki sposób przechowywać załączniki do protokołów rady pedagogicznej, w przypadku kiedy zebrania rady są protokołowane komputerowo?
Przepisy prawa oświatowego nie regulują szczegółów pracy rady pedagogicznej i dokumentowania jej działalności. Jeśli w szkole lub w placówce oświatowej przyjęto elektroniczny sposób dokumentowania pracy rady pedagogicznej, w taki sam sposób dokumentuje i przechowuje się załączniki. Każdy załącznik powinien być umieszczony pod protokołem, chyba, że regulamin rady pedagogicznej przewiduje inaczej. Szczegóły działalności rady pedagogicznej powinien ustalać regulamin opracowany na podstawie zapisów ustawy, oznacza to, że szkoła może przyjąć własne rozwiązania w tym zakresie, nie mogą one być sprzeczne z przepisami prawa. W regulaminie ustala się sposób archiwizowania dokumentacji, dotyczy on również załączników. Powinny być również zapisy mówiące o tym, czy i w jakim terminie dokumentacja jest drukowana i podpisywana.
Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 43; 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji, w szczególności § 15. 2.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Poproszę o przesłanie wzoru arkusza organizacyjnego przedszkola na rok szk. 2017-2018 dziękuję.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy wicedyrektor podczas nieobecności dyrektora szkoły potrzebuje jakiegoś dodatkowego upoważnienia do dokonywania czynności za dyrektora szkoły? Czy może podpisywać zarządzenia, przelewy bankowe, zatwierdzać faktury, listy płac do wypłaty, a w szczególności, czy może podpisać świadectwo pracy przy użyciu zapisu „z upoważnienia” bądź bez tego zapisu. Czy dyrektor powinien w jeszcze inny sposób upoważnić wicedyrektora do w/w czynności?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jakie dokumenty przedszkola podlegają archiwizacji?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W związku z zakończeniem działalności gimnazjum z dniem 31 sierpnia 2019 r. muszę złożyć wniosek do organu prowadzącego o wyrażenie zgody na likwidację pieczęci urzędowych.
Na jakiej podstawie prawnej, ponieważ wszyscy powołują się na art. 25 Rozporządzenia z 7 grudnia 1955 roku, a przecież ono 24 września 2005 roku utraciło moc.
Przy czym to z 2005 roku również już utraciło moc.
Obecnie została wydana Ustawa z 2018 poz. 441 z póź. zm., do której to ustawy miało być wydane zgodnie z art. 16d rozporządzenie określające procedury pieczęci urzędowych.
Bardzo proszę o przekazanie aktualnych aktów prawnych na podstawie, których występuję do organu prowadzącego, a potem do Mennicy Polskiej S.A.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka w roku szkolnym 2016/2017 przebywała na urlopie dla poratowania zdrowia w okresie od 01.09.2016 r. do 31.08.2017 r.
Teraz (sierpień 2019 r.) nauczycielka zgłosiła się z prośbą o udzielenie urlopu uzupełniającego za tamten okres.
Czy powinniśmy udzielić takiego urlopu?
Czy nie będzie tutaj okresu przedawnienia zgodnie z art. 168 KP?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe