Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W jaki sposób przenieść nauczyciela kontraktowego zatrudnionego na 8/18 etatu do innej szkoły. Przeniesienie nastąpi w tej samej miejscowości i w tej samem gminie.
Przeniesienie dotyczy nauczyciela zatrudnionego w samorządowej szkole na czas nieokreślony. Na wniosek nauczyciela lub z urzędu za jego zgodą nauczyciel może zostać oddelegowany do realizowania w innej placówce samorządowej części lub całości dotychczasowego wymiaru pensum (art. 220 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 60 w zw. z art. 18 ust. i 4 KN). Czyli na wniosek lub za zgodą nauczyciela, dyrektor szkoły, do której nauczyciel ma być oddelegowany, przenosi go po uzyskaniu zgody dyrektora zatrudniającego nauczyciela oraz po zasięgnięciu opinii organu prowadzącego. Macierzysta szkoła pozostanie pracodawcą nauczyciela, a w przypadku oddelegowania do realizowania pensum wyłącznie w innej szkole, przekazuje się jego akta osobowe. Natomiast przeniesienie nauczyciela bez jego zgody jest dopuszczalne tylko na podstawie decyzji organu prowadzącego zobowiązującej do uzupełniania pensum w trybie art. 220 ust. 1 pkt 2 PWuPO i do dnia 31 sierpnia 2019 r. również może dotyczyć części lub nawet całości dotychczasowego wymiaru zatrudnienia (gdy macierzysta szkoła nie ma dla niego godzin), zaś nauczyciel pozostanie pracownikiem macierzystej szkoły, zobowiązanej do przekazania akt osobowych tylko, gdy w niej już nie będą realizowane godziny przez nauczyciela.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczycielka korzystała od 22.06.1918 r. do 23.06.2019 r. z urlopu dla poratowania zdrowia. Czy ta Pani może skorzystać ponownie z tego urlopu od 1.07.2020 r. do 30.06.2021 r.? Nadmieniam, iż ta osoba od 24.06.2019 r. wróciła do pracy i wykorzystywała urlop wypoczynkowy bieżący, a od 1.09.2019 r. skorzystała z urlopu uzupełniającego za rok 2018 do 12.10.2019 r. Od 13.10.2019 r. do 30.01.2020 r. przebywa na zwolnieniach lekarskich. Czy nie ma przeszkód, aby w razie potrzeby udzielić tej osobie takiego urlopu nawet jeśli zwolnienia lekarskie przedłużyłyby się do 30.06.2020 r.?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- W naszej szkole funkcjonuje oddział specjalny z uczniami z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym. Jest to klasa z uczniami klas I, II, IV, VII. Nauczyciel dyplomowany zatrudniony od 01.09.2017 r. w wymiarze 14/18 godzin tygodniowo ma przydzielone 13/18 godzin w szkole i 1/18 w klasie - oddziale specjalnym w której są uczniowie z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim. Moje pytanie: czy nauczycielowi należy się dodatek za trudne warunki pracy. Jeżeli tak to w jakiej wysokości. Dyrektor szkoły – nauczyciel mianowany realizuje godziny dydaktyczne w wymiarze 3/18 w w/w oddziale specjalnym prowadząc zajęcia rewalidacyjne. Moje pytanie: czy dyrektorowi należy się dodatek za trudne warunki pracy. Jeżeli tak to w jakiej wysokości. Inni nauczyciele przedmiotowi (np. nauczyciel wychowania fizycznego) ma przydzielone 21/18 godzin tygodniowo w tym 17/18 w szkole i 4/18 w w/w oddziale specjalnym. Czy nauczycielowi należy się dodatek za trudne warunki pracy za 4/18. Jeżeli tak to w jakiej wysokości. Przedstawiam rozdział z Uchwały Rady Miasta w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli szkół p przedszkoli w sprawie dodatku za trudne warunki pracy. § 8 1. Nauczycielom pracującym w trudnych lub uciążliwych warunkach pracy dla zdrowia przysługują z tego tytułu dodatki. 2. Za pracę w trudnych warunkach uznaje się prowadzenie przez nauczycieli: a/zajęć rewalidacyjno-wychowawczych z dziećmi i młodzieżą upośledzoną w stopniu głębokim, b/zajęć dydaktycznych i wychowawczych w klasach specjalnych oraz prowadzenie indywidualnego nauczania dziecka zakwalifikowanego do kształcenia specjalnego, c/prowadzenie nauczania indywidualnego w domu ucznia, zakwalifikowanego do takiego kształcenia. 3. Nauczycielom przysługuje dodatek w wysokości: za prace w trudnych warunkach – 20% wynagrodzenia zasadniczego. 4. Dodatek za trudne lub uciążliwe warunki pracy przysługuje w okresie faktycznego wykonywania pracy, za którą dodatek jest związany oraz w okresie nie wykonywania pracy, za który przysługuje wynagrodzenie liczone jak za okres urlopu wypoczynkowego. 5. Nauczycielom prowadzącym indywidualne nauczanie w domu ucznia oraz dziecka zakwalifikowanego do kształcenia specjalnego przysługuje dodatek w wysokości 20 % stawki godzinowej za każdą przepracowana godzinę. 6. Dodatki przysługują w takiej części, w jakiej godziny pracy w trudnych, warunkach pracy pozostają do obowiązującego wymiaru godzin. 7. Dodatki wypłaca się z dołu za czas faktycznego wykonywania pracy.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Ile godzin nauczyciela wspomagającego przydzielamy na jednego ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu? Czy Ci uczniowie którzy mają autyzm i uczą się indywidualnie (nauczanie indywidualne) poza szkołą muszą mieć przydzielonego nauczyciela wspomagającego (ile godzin)?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Z dniem 1 września 2017 r. nauczyciele, pracownicy niebędący nauczycielami, zatrudnieni w dotychczasowej sześcioletniej szkole podstawowej, stają się odpowiednio nauczycielami, pracownikami niebędącymi nauczycielami, zatrudnionymi w ośmioletniej szkole podstawowej.(art.234). Zadaniem Dyrektora dotychczasowej sześcioletniej szkoły podstawowej, w terminie do 15 maja 2017 r., jest poinformowanie na piśmie o tej zmianie nauczycieli, pracowników niebędących nauczycielami. Czy moglibyście Państwo pomóc sformułować takie pismo?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy pracownik (zarówno pedagogiczny jak i niepedagogiczny) zatrudniony w publicznej placówce oświatowej może odmówić przyjęcia nagrody dyrektora, podwyżki lub nagrody jubileuszowej?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe