Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W nowej podstawie programowej wychowania przedszkolnego (zalecane warunki i sposób realizacji) znajduje się zapis: pkt.4 ,,pozostały czas przeznacza się na realizację pomocy psychologiczno-pedagogicznej i zajęć rewalidacyjnych". Co to oznacza? Czy zajęcia specjalistyczne prowadzone indywidualnie z dziećmi przez nauczycieli specjalistów typu: logopedyczne, rewalidacyjne, korekcyjno- kompensacyjne muszą być prowadzone w ramach 5 godzinnej bezpłatnej realizacji podstawy programowej czy mają się odbywać po godzinie 13.00, czyli poza bezpłatną realizacją podstawy programowej jako zajęcia dodatkowe?
Zgodnie z zalecanymi warunkami i sposobem realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego (załącznik nr 1 do rozporządzenia MEN z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół, Dz. U. z 2012 r., poz. 977 z późn. zm.) zagospodarowania czasu przebywania w przedszkolu w rozliczeniu tygodniowym powinno wyglądać następująco: 1) co najmniej jedną piątą czasu należy przeznaczyć na zabawę; 2) co najmniej jedną piątą czasu (w przypadku młodszych dzieci - jedną czwartą czasu) dzieci spędzają w ogrodzie przedszkolnym, na boisku, w parku itp.; 3) co najmniej jedną piątą czasu (w przypadku młodszych dzieci - nie więcej niż jedną piątą czasu) zajmują różnego typu zajęcia dydaktyczne, realizowane według programu wychowania przedszkolnego; 4) pozostały czas przeznacza się, odpowiednio do potrzeb, na realizację: dowolnie wybranych przez nauczyciela czynności, pomocy psychologiczno-pedagogicznej, zajęć rewalidacyjnych dla dzieci niepełnosprawnych. Z takiego zagospodarowania czasu wynika, że pomoc psychologiczno – pedagogiczna oraz zajęcia rewalidacyjne mają charakter zajęć dodatkowych, realizowanych poza godzinami prowadzenia zajęć w ramach podstawy programowej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel wychowania przedszkolnego, który ukończył studia podyplomowe z wczesnego wspomagania rozwoju może być nauczycielem wspomagającym?
Czy ukończone studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki też dają kwalifikacje na stanowisko nauczyciela wspomagającego?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób "w procesie zarządzania wykorzystuje się wnioski wynikające ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego"?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Moje pytanie dotyczy arkuszy ocen dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym. Uczniowie mają założone arkusze ocen przed zmianą wzorów gdzie nie ma podziału na 4 zakresy: funkcjonowanie osobiste i społeczne, zajęcia rozwijające komunikowanie się itd.
Co należy w takiej sytuacji zrobić? Czy można zmienić kolejną stronę arkusza z nowego wzoru, czy uzupełniać na starym arkuszu (świadectwo jest wypisywane na nowych)?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkoła może zamieścić w e-dzienniku informacje dostępne tylko dla nauczycieli nt. wskazań do pracy z uczniem w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, np. z dysortografią lub objętych IPET-em? Czy umieszczanie takich danych przy konkretnych uczniach jest zgodne z ustawą o ochronie danych osobowych?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W jakiej kolejności wpisujemy przedmioty w arkuszu ocen w technikum i zasadniczej szkole zawodowej?-przedmioty w zakresie rozszerzonym i przedmiot uzupełniający są wpisywane w planach nauczania w różnej kolejności.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe