Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W październiku na mocy zarządzenia dyrektora szkoły został powołany zespół z nauczycieli, pracowników, rodziców do nadania imienia liceum ogólnokształcącemu, które wchodzi w skład zespołu szkół oraz zostały przygotowane procedury nadania imienia szkole. Powołani nauczyciele podpisali znajomość procedur i przyjęli do wiedzy, jakie mają zadania. Planowany termin ogłoszenia procedur to listopad 2023 r. W planie nadanie imienia zaplanowane zostało na październik 2024 r. (czyli jest rok przygotowywania się). Organ prowadzący naciska, aby przyśpieszyć i nadania imienia odbyło się w kwietniu 2024 r. (co wiązałoby się ze zmianą procedury). Proszę o wsparcie i rozwianie wątpliwości na pytania:
1. Czy mogę zmienić procedury i je ponownie przedstawić?
2. Jak wydać świadectwo absolwentom liceum, w kwietniu z imieniem szkoły czy bez imienia, czyli tylko II Liceum Ogólnokształcące?
3. Kiedy mam informować OKE o nowym imieniu szkoły (7 luty to ostateczny termin przesłania informacji o liczbie uczniów i nazw przedmiotów wybranych na egzamin maturalny)?
Dodam, że nauczyciele w większości są przeciwko nadawaniu imienia szkole (mamy w zespole branżową szkołę I stopnia, branżową szkołę II stopnia, liceum ogólnokształcące oraz technikum.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 28 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz. U. z 2019 r., poz. 502) reguluje kwestię nadania imienia szkoły. Zgodnie z § 2 ust. 1 rozporządzenia szkole nadaje imię organ prowadzący szkołę na wniosek rady szkoły, a w przypadku braku rady szkoły - na wspólny wniosek rady pedagogicznej, rady rodziców i samorządu uczniowskiego. Wniosek rady szkoły albo wspólny wniosek rady pedagogicznej, rady rodziców i samorządu uczniowskiego powinien zawierać uzasadnienie wyboru imienia, w tym kandydata na patrona szkoły, oraz określa plan działań szkoły związanych z nadaniem imienia szkole i przewidywany termin uroczystości. Skoro grono pedagogiczne jest przeciwne zmianie, to oczywiście ma możliwość nieprzyjęcia uchwały w sprawie wniosku o nadanie imienia szkole.
Wydanie procedur związanych z nadaniem imienia szkoły jest wewnętrznym aktem organizacyjnym dyrektora szkoły. Jeżeli wystąpiły okoliczności, które przekładają się na konieczność zmiany procedury, to oczywiście dyrektor szkoły może to zrobić. Istotne jest, aby zapoznać z nowymi procedurami wszystkich zainteresowanych.
W aspekcie wydawania świadectw uczniom kluczowe znaczenie ma data, z jaką organ prowadzący (rada gminy) podejmie uchwałę w sprawie nadania imienia. Jeżeli świadectwa będą wydawane po tej dacie, to należy dodać imię szkoły.
Jeżeli chodzi o informację OKE, to termin wskazany w pytaniu jest zakreślony dla obowiązku złożenia informacji o liczbie uczniów i nazw przedmiotów wybranych na egzamin maturalny. Po wejściu w życie uchwały w sprawie nadania imienia powiadamia sie OKE, traktując czynność jako aktualizację danych identyfikujących szkołę.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy plan pracy szkoły i koncepcja pracy szkoły to jeden dokument, czy może dwa różne? Czy rada pedagogiczna podejmuje koncepcję uchwałą?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym w klasie VII mający nauczanie indywidualne powinien mieć dodatkowe zajęcia z doradztwa zawodowego? Czy też ma realizować te zajęcia w ramach 12 godzin nauczania indywidualnego? Czy też należy przydzielić mu w ramach pomocy ppp?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam i prosze o rade:od wrzesnia chetni uczniowie klas IV-VI korzystaja z fakultetu jezyka niemieckiego ujetego w planie lekcji/z godz.do dyspozycji dyrektora/zajecia prowadzi nauczyciel szkoly-czy ocene z tych zajec mozna liczyc do sredniej?Pozdrawiam
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaką legitymację powinnam wydać uczniowi klasy VII, który posiada orzeczenie poradni psychologiczno- pedagogicznej o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy arkusz ocen o symbolu MEN-I/40/2 jest taki sam dla uczniów branżowej szkoły I stopnia będących absolwentami gimnazjum i szkoły podstawowej? Oczywiście chodzi mi o uczniów, którzy przyszli do ww. szkoły 1 września 2019 r.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe