Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W zeszłym roku szkolnym w szkole były prowadzone dwa dzienniki lekcyjne _ wersja papierowa oraz w formie pilotażowej e-dziennik. Nie mieliśmy zgody z JST na prowadzenie wersji elektronicznej. W szkole był uczeń, który w I semestrze uczęszczał na lekcje religii (miał wystawioną ocenę), a w II semestrze matka zawiesiła jego uczęszczanie na katechezę. W wersji papierowej na koniec roku ma wstawioną kreskę (podobnie w arkuszu ocen). W e-dzienniku ma zapisane (nie uczęszczał). Obecnie matka domaga się, żeby napisać oceny z obu dzienników, aby mogła je porównać. Wizytator KO nie przyjmuje argumentu, że e-dziennik był testowany. Twierdzi, że oba dzienniki są równorzędnymi dokumentami i ma być w nich to samo. Zarzuca szkole niezgodność w dokumentach szkolnych. Jak podejść do tego problemu? Który dziennik jest dokumentem? Nie ukrywam, że pisma wyjaśniające są wysyłane do wizytatora kilkakrotnie. Teraz już sama nie wiem, jak to rozstrzygnąć. Pozdrawiam i proszę o odpowiedź.
W przepisach prawa oświatowego nie funkcjonuje pojęcie „dziennik testowy”. Oznacza to, że jeśli w szkole obowiązywały 2 dzienniki: w formie drukowanej oraz elektroniczny, oba stanowią dokumentacje przebiegu nauczania. Oznacza to, że w dokumentacji przebiegu nauczania nie mogą pojawić się rozbieżności. Wg mojej opinii, przed wprowadzeniem dziennika elektronicznego należało uzyskać opinię rady rodziców oraz innych organów szkoły. Wówczas można byłoby powołać się na ich (zakładam) pozytywną opinię. W sytuacji obecnej należy postąpić wg zaleceń organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołą.
Podstawa prawna: Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 41, 54, 33; 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji, w szczególności § 22.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W jaki sposób właściwie zorganizować przewóz i opiekę nad uczniem, gdy reprezentuje on szkołę w konkursie zewnętrznym w innej miejscowości. Jak formalnie zorganizować transport?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Moje pytanie dotyczy płacenia za godziny ponadwymiarowe. Czy należy wypłacać za godziny ponadwymiarowe, które nie zostały zrealizowane:
1. za nauczanie indywidualne (uczeń nieobecny),
2. nauczyciel jest na konferencji, szkoleniu,
3. w szkole organizowane są zajęcia opiekuńczo-wychowawcze (sprzątanie świata, dzień dziecka, dzień wiosny)
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Dlaczego w liceum ogólnokształcącym dla dorosłych, kształcącym w formie zaocznej, nie można (zgodnie z zapisami obowiązującego rozporządzenia) prowadzić języka polskiego w zakresie rozszerzonym? Zanim otrzymam odpowiedź, że można, proszę policzyć godziny minimum.
Zgodnie z rozporządzeniem na przedmioty obowiązkowe (lit. a) należy przeznaczyć 570 godz. w cyklu, na przedmioty rozszerzone i uzupełniające - 250 godz. Razem 820 godz. min.
Z ust. 10 wynika 846 godz., czyli 26 godz. pozostaje do dyspozycji dyrektora (zgodnie z rozporządzeniem - na zwiększenie minimalnej liczby godzin).
Przedmioty w zakresie rozszerzonym mają być 2; jeżeli wezmę język polski 125 godz. min. i jeden z przedmiotów typu historia , geografia..., również 125 godz., to zabraknie godzin na przedmioty uzupełniające - czyli tak nie można.
Jeżeli wybiorę język polski 125 godz. i drugi przedmiot za 90 godz. (razem 215 godz.), to zostaje mi tylko 35 godz. (na jeden przedmiot uzupełniający). Ponieważ nie realizuję w takim układzie w zakresie rozszerzonym ani historii (ust. 4), ani geografii, biologii, chemii lub fizyki (ust. 5), powinnam wprowadzić 2 przedmioty uzupełniające - czyli brakuje mi 35 godz.
W związku z powyższym, nie mogę założyć wprowadzenia przedmiotu rozszerzonego język polski (nawet jeżeli chciałabym skorzystać z godzin dyrektorskich - co jest niezgodne z przepisami - to i tak zabraknie mi 9 godzin).
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak wygląda ubezpieczenie dzieci szkolnych? czy szkoła ma obowiązek wnikać w sprawy ubezpieczenia? Czy musi egzekwować to od rodziców czy jest to kwestia indywidualna każdego rodzica?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Kto może potwierdzić zgodność z oryginałem dokumentu nadania numeru NIP Szkoły?
Dokument jest nam potrzebny do wniosku Erasmus+.
Czy taki dokument może potwierdzić dyrektor szkoły, organ prowadzący czy jeszcze inna jednostka?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe