Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Witam! Czy statut może mieć załączniki, które są jego integralną częścią? Czy wewnątrzszkolne zasady oceniania mogą być załącznikiem do statutu? Chcemy wprowadzić zapis: 1.Załącznikami do niniejszego statutu są: a. Wzór graficzny logo szkoły. b. Wewnątrzszkolne Zasady Oceniania. 2. Załączniki stanowią integralną część statut. Czy taki zapis jest właściwy? Pozdrawiam!
Przepisy nie zabraniają takiego rozwiązania.
Rozporządzenie w sprawie ramowych statutów opisuje, jakie treści obowiązkowo musi zawierać statut.
Jeśli szkoła jednak decyduje się na załączniki - statut powinien je wymienić nadając im numery np. załącznik nr 1 – logo szkoły itp.
Jeśli chodzi o wewnątrzszkolny system oceniania powinien być zamieszczony w statucie, o czym mówi § 3. 4 rozporządzenia z 30.04.2007 r. w w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zm.).
§ 3. 1. Ocenianie osiągnięć edukacyjnych i zachowania ucznia odbywa się w ramach oceniania wewnątrzszkolnego.
2. Ocenianie wewnątrzszkolne ma na celu:
1) informowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i jego zachowaniu oraz o postępach w tym zakresie;
2) udzielanie uczniowi pomocy w samodzielnym planowaniu swojego rozwoju;
3) motywowanie ucznia do dalszych postępów w nauce i zachowaniu;
4) dostarczenie rodzicom (prawnym opiekunom) i nauczycielom informacji o postępach, trudnościach w nauce, zachowaniu oraz specjalnych uzdolnieniach ucznia;
5) umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej.
3. Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje:
1) formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych niezbędnych do uzyskania poszczególnych śródrocznych i rocznych (semestralnych) ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych;
2) ustalanie kryteriów oceniania zachowania;
3) ocenianie bieżące i ustalanie śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz śródrocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, według skali i w formach przyjętych w danej szkole;
4) przeprowadzanie egzaminów klasyfikacyjnych zgodnie z § 17 ust. 7-14a;
5) ustalanie rocznych (semestralnych) ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, według skali, o której mowa w § 13 ust. 2 i § 15 ust. 3;
6) ustalanie warunków i trybu uzyskania wyższych niż przewidywane rocznych (semestralnych) ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania;
7) ustalanie warunków i sposobu przekazywania rodzicom (prawnym opiekunom) informacji o postępach i trudnościach ucznia w nauce.
4. Szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego określa statut szkoły, z uwzględnieniem przepisów rozporządzenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zwracamy się z prośbą o wyjaśnienie sposobu konstrukcji statutu naszej szkoły według nowych przepisów. W skład Zespołu Szkół Specjalnych wchodzą: -szkoła podstawowa (8 letnia); - gimnazjum ( klasa II i III); - Szkoła Branżowa I Stopnia kl I oraz zasadnicza szkoła zawodowa (klasa II i III); - Szkoła przysposabiająca do pracy.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy możliwe jest organizowanie wycieczki szkolnej jednym autokarem dla dwóch różnych szkół?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jaki należy umieścić na pieczątkach z mennicy (pieczątki na świadectwo) kiedy w placówce funkcjonuje szkoła podstawowa specjalna i branżowa szkoła specjalna I stopnia? Czy należy pominąć słowo "specjalna". Szkoły są w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym, natomiast MOW w Zespole Placówek Terapeutyczno - Wychowawczych. Czy powinnam tę szkołę też wpisać?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Sytuacja- konflikt na przerwie między uczniami, nauczyciel dyżurujący oraz wychowawca wyjaśnili sprawę. Jeden z uczniów włączonych w ten konflikt po powrocie do domu poskarżył się matce, że został uderzony przez kolegę rakietką (przedramię).Żaden z nauczycieli tego nie widział, sam "poszkodowany" też tego nie zgłosi, nie skarżył się na ból itp. Matka była u lekarza, zakończyło się tylko siniakiem (?). Teraz matka pyta o polisę OC nauczycieli .
Pytanie takie- czy szkoła powinna mieć sporządzony protokół powypadkowy? - wg świadków zdarzenia , był to incydent, nie wypadek , a sam uczeń również tego nie zgłosił. Wychowawca sporządził notatkę z samego zajścia(bardziej analizując konflikt między uczniami).
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Klasy łączone.
Mam pytanie dość istotne z uwagi na niż demograficzny:
Czy jest prawnie usankcjonowane łączenie klas ze względu na małą liczbę dzieci, dot. szkoły podstawowej.
Czy wszystkie klasy można łączyć, np. I z II III z IV itd. Czy tylko można łączyć na danym etapie edukacyjnym? Czy łączeniu podlegają w takich oddziałach wszystkie przedmioty czy są wyjątki?
Poza tym, najważniejsze: Czy dopuszczalne jest połączenie w jeden oddział klasę „0” z I?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe