Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Zatrudniłam nauczycielkę stażystkę (z oligofrenopedagogiką) na pół etatu do klasy I, do której uczęszcza dziecko z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego (niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim). Czy można utworzyć oddział integracyjny, jeśli nauczyciel, współorganizując kształcenie, ma pół etatu?
Na podstawie § 7 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2020 r., poz. 1309) w szkołach ogólnodostępnych z oddziałami integracyjnymi zatrudnia się dodatkowo nauczycieli posiadających kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia integracyjnego, z uwzględnieniem realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. Wynika z tego, że wymiar etatu nauczyciela wspomagającego w oddziale integracyjnym jest uzależniony od potrzeb ucznia (gdyby do oddziału miało uczęszczać jedno niepełnosprawne dziecko), które ustala się na podstawie treści orzeczenia poradni, wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia oraz indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego. O ile więc rodzic będzie chciał przenieść dziecko do oddziału integracyjnego oraz wymiar pół etatu nauczyciela wspomagającego jest adekwatny do potrzeb ucznia, to możliwe jest utworzenie oddziału integracyjnego, jeśli zostaną dochowane inne wymagania formalne.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Rodzic zgłosił się do szkoły podstawowej (obwodowej) z prośba zapisu dziecka 6-letniego do "zerówki". Obecnie zapisanych jest 22 dzieci 6-letnich i 3 dzieci- 5 letnich, łącznie 25 dzieci. Szkoła nie posiada wolnego miejsca. Rodzic tak późny czas (koniec czerwca) zgłoszenia dziecka uzasadnił, że nie słyszał informacji. Terminy rekrutacji były ogłoszone w kościele, na stronie internetowej i na tablicy ogłoszeń szkoły. Jak zachować się w zaistniałej sytuacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do końca listopada szkoła gimnazja) ma dokonać zmian w Statucie dotyczących warunków realizacji projektów edukacyjnych, ale dla mnie zapis w rozporządzeniu jest zbyt ogólny - co należy rozumieć pod sformułowaniem "warunki"?
- Bardzo proszę o informację na temat nagród i odznaczeń dla nauczycieli. Dziękuję.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry,
Jeśli słuchacz w Branżowej Szkole II stopnia otrzyma z jednego albo dwóch egzaminów semestralnych oceny niedostateczne, to czy jemu przysługuje prawo do tych egzaminów semestralnych w terminie dodatkowym? Jeśli jednak słuchacz otrzyma z więcej niż z dwóch egzaminów semestralnych oceny niedostateczne, to czy jemu przysługuje prawo do tych egzaminów semestralnych w terminie dodatkowym ? Jeśli słuchacz w wyniku klasyfikacji otrzymał na koniec semestru jedną albo dwie oceny niedostateczne z przedmiotów zawodowych nieobjętych egzaminem semestralnym, to czy jemu przysługuje prawo do egzaminów semestralnych w terminie dodatkowym, czy do egzaminu poprawkowego? Jeśli słuchacz otrzyma w wyniku klasyfikacji jedną ocenę niedostateczną z przedmiotu objętego kształceniem zawodowym (przedmiot nie kończy się egzaminem) i jedną ocenę niedostateczną w wyniku egzaminu semestralnego (np. z przedmiotu ogólnokształcącego), to czy jemu przysługuje prawo do egzaminu semestralnego w terminie dodatkowym z przedmiotu nieobjętego egzaminem jak i przedmiotu objętego egzaminem, czy też do egzaminu poprawkowego z przedmiotu nieobjętego egzaminem jak i przedmiotu objętego egzaminem? Kiedy słuchacz dopuszcza się do egzaminu poprawkowego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy 24.06.2011 r należy uwzględnić jako dzień wolny od zajęć lekcyjnych w szkole podstawowej w ramach 6 dni wynikających z ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ 1) z dnia 5 października 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie organizacji roku szkolnego Podobne pytanie dotyczy obchodów DNIA PATRONA, DNIA DZIECKA?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe