Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Zwracam się z zapytaniem jak należy postąpić z pracownikiem administracji zatrudnionym w dwóch placówkach na pół etatu odchodzącym na emeryturę (z dwóch placówek jednocześnie). Obecnie kontynuuje pracę w jednej z tych placówek (jako emeryt - umowa o pracę, nie zawiesza pobierania emerytury). Czy placówka w której ustało zatrudnienie winna jest objąć takiego pracownika świadczeniami socjalnymi? Czy też placówka, w której kontynuuje zatrudnienie winna przejąć całą działalność socjalną wobec tego emeryta?
Zgodnie z art. 2 ustawy z dnia 04.03.1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych, osobami uprawnionymi do korzystania z Funduszu są pracownicy i ich rodziny, emeryci i renciści - byli pracownicy i ich rodziny oraz inne osoby, którym pracodawca przyznał, w regulaminie prawo korzystania ze świadczeń socjalnych finansowanych z Funduszu.
W opisanym przypadku pracownik jest uprawniony do korzystania z ZFŚS w obydwu szkołach. W szkole, w której już nie pracuje - jako emeryt, a w szkole w której ma dodatkowe zatrudnienie - jako pracownik. Gdyby zawiesił pobieranie emerytury, byłby uprawniony do korzystania z ZFŚS tylko w szkole, w której jest zatrudniony, jako pracownik tej szkoły.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam!
Moje pytanie dotyczy przekształcenia stosunku pracy na czas nieokreślony na stosunek pracy na podstawie mianowania.
Niedopatrzenie spowodowało, że brak takich przekształceń w teczkach osobowych. Jak postąpić zgodnie z prawem?
1) z nauczycielami, którzy dawno temu otrzymali mianowanie z urzędu (teraz często są już dyplomowani)i nie mają zaśw. o niekaralności?
2) z nauczycielami, którzy byli zatrudnieni przed 2008 r. (nie wymagano wtedy zaśw. KRK), a są mianowani?
3) czy w ogóle wszystkim trzeba ten stosunek pracy przekształcać?
Bardzo proszę o szczegółową odpowiedź.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Ocena pracy nauczyciela. Od 1.09.2019 r. zatrudnimy nauczyciela (w czerwcu br. została z nim podpisana umowa o pracę), któremu dyrektor szkoły chce powierzyć funkcję kierownika świetlicy szkolnej. Wobec powyższego, pracownik dostarczył ocenę swojej pracy zawodowej dokonanej w czerwcu 2019 r. w placówce, w której jest zatrudniony do 31.08.20019 r. Czy w związku z posiadaniem w aktach osobowych tego pracownika oceny, o której mowa wyżej, dyrektor obecnej placówki będzie zobowiązany dokonać kolejnej oceny pracy w ciągu 5 lat od daty uzyskania poprzedniej (w innej placówce), tj. w terminie do czerwca 2024 r.?
- Czy przy ponownym zatrudnieniu nauczyciela jego dokumenty dotyczące ponownego nawiązania stosunku pracy (np. pozyskiwanie informacji z CROD, skierowanie na badania, orzeczenie lekarskie, oświadczenia, itp.) przechowuję w części A czy części B akt osobowych?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy możemy zatrudnić w szkole podstawowej osobę, która posiada studia magisterskie na kierunku marketing i komunikacja w biznesie oraz przygotowanie pedagogiczne (kurs kwalifikacyjny 250+170) oraz studia podyplomowe na kierunku oligofrenopedagogika na stanowisku nauczyciela współorganizującego kształcenie lub pedagoga specjalnego (w oparciu o przepisy przejściowe do 2026 r.)? Czy taka osoba posiada kwalifikacje do zajmowania stanowiska wychowawcy świetlicy?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o odpowiedź: 1/ Nauczyciel dyplomowany zatrudniony w pełnym wymiarze czasu pracy na podstawie mianowania złożyła prośbę o zmianę formy zatrudnienia w roku szkolnym 2018/2019. Prosi o zatrudnienia na pół etatu od 01.09.2018 r. do 31.08.2019 r. Moje pytanie czy z nauczycielem należy rozwiązać umowę o pracę i wydać świadectwo pracy ( jaka podstawa prawna ); następnie zatrudnić na umowę o prace od 01.09.2018 r. do 31.08.2019 r. na pół etatu, a od 01.09.2019 r. ponownie zatrudnić na podstawie mianowania na pełen etat. W/w nauczyciel w okresie od 01.09.2017 r. do 31.08.2018 r. przebywała na urlopie dla poratowania zdrowia. Czy nauczyciel ma prawo do ekwiwalentu za niewykorzystany urlop, czy też może go wykorzystać po zmianie zatrudnienia z pełnego wymiaru na 1/2 etatu tj. od np. 01.09.2018 r.
2/ Nauczycielowi zatrudnionemu na czas nieokreślony w wymiarze 26/26 w świetlicy szkolnej dyrektor zamierza od 01.09.2018r. do 31.08.2019r. przydzielić 18/18 w szkole i 13/26 w świetlicy szkolnej. Czy z tym nauczycielem należy podpisać porozumienie zmieniające umowę o pracę z 26/26 na 18/18 i 13/26. W jakiej wysokości będzie miał dodatek za wysługę lat w roku szkolnym 2018/2019r.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe