Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy można lub trzeba zrobić podział w aktach osobowych pracownika zatrudnionego przed 2019 r.? Czy urlop okolicznościowy oraz bezpłatny trzeba wpinać do akt, czy do ewidencji czasu pracy?
Zgodnie z § 20 ust. 1 i 2 rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 grudnia 2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej (Dz. U. z 2018 r., poz. 2369 z późn. zm.) dokumentację w aktach osobowych dotyczącą pracownika zatrudnionego przed 2019 r.:
1) od 1.01.2019 r. należy prowadzić według podziału na części od A do obecnie E, zgodnie z § 3 i 4 ww. rozporządzenia w odniesieniu do dokumentacji gromadzonej po dniu 31 grudnia 2018 r., a wcześniejszą dokumentację można pozostawić według podziału na części A-C zgodnie z § 6 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz. U. z 2017 r., poz. 894 z późn. zm.);
2) dokumentację zgromadzoną przed 1 stycznia 2019 r. można także ułożyć według wymogów § 3 i 4 rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, czyli uporządkować całość według obecnych zasad w częściach od A do E, natomiast nie jest to obowiązkowe.
W części B akt osobowych gromadzi się dokumentację dotyczącą udzielenia urlopu bezpłatnego (§ 3 pkt 2 lit. q rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej). Natomiast nie ma podstawy prawnej do przechowywania w nich dokumentacji dotyczącej tzw. urlopów okolicznościowych. W ewidencji czasu pracy uwzględnia się urlop bezpłatny i tzw. urlopy okolicznościowe jako usprawiedliwione nieobecności i zwolnienia od pracy wraz z wnioskami o udzielenie tzw. urlopów okolicznościowych (§ 6 pkt 1 rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o wyjaśnienie w sprawie dodatku wiejskiego. W Aneksie do umowy o pracę jest zapisane: Aneks zawarto między Zespołem Placówek Oświatowych w... (miasto) ul....a Panią .... Miejsce świadczenia pracy: ZSZS w .....(wieś). Co jest kluczowe w takim przypadku? Z kim zawarto Aneks i w jakim mieście czy miejscu świadczenia pracy? Od czego w tym wypadku zależy wypłata dodatku wiejskiego?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację ile należy się urlopu wypoczynkowego pracownikowi obsługi, który ma udokumentowane 15 lat pracy ale pracuje na 1/2 etatu. Podobną sytuację mam w placówce nieferyjnej nauczyciel posiada 20 lat pracy i pracuje na 1/2 etatu. Ile dni urlopu należy się każdemu z pracowników?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy dla nauczyciela, który ma zawartą umowę z dyrektorem o doskonalenie i dokształcanie nauczycieli(studiach podyplomowe) należy się zwrot kosztów podróży w tym celu? Czy nie naruszy się prawa, gdy się nie wypłaci dla nauczyciela zwrotu kosztów podróży? W jakim przepisie jest o tym mowa?
- Czy organ prowadzący (prezydent) może wydać dyrektorom "polecenie służbowe" zobowiązujące ich do zakładania i podpisywania list obecności? Po każdym skończonym miesiącu mamy obowiązek składania tych list w Urzędzie Miejskim. Zrobiono to w związku z wprowadzeniem nowych rozwiązań urlopowych.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka zatrudniona w dwóch placówkach w jednej cały etat, w drugiej pół etatu w tej jest w trakcie robienia awansu zawodowego. Aktualnie jest w ciąży. Ze względu na stan zdrowi musi pozostać na zwolnieniu lekarskim do rozwiązania. Później będzie na urlopie macierzyńskim. Po powrocie do pracy chce kontynuować awans zawodowy. Pytanie czy może skrócić urlop macierzyński o 2 miesiące i wrócić o te 2 miesiące wcześniej do placówki, w której realizuje awans zawodowy i w której ma pół etatu. A do drugiej głównej (gdzie ma cały etat) wrócić zgodnie z harmonogramem urlopu?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe