Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy osoba posiadająca studia magisterskie na kierunku socjologia w zakresie służb socjalnych oraz posiadająca studia podyplomowe pedagogiczne może zostać zatrudniona na stanowisku pedagoga w gimnazjum?
Kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela-pedagoga w gimnazjach posiada osoba, która ukończyła:
- studia magisterskie na kierunku pedagogika w specjalności odpowiadającej prowadzonym zajęciom oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
- studia magisterskie na dowolnym kierunku i studia podyplomowe w zakresie prowadzonych zajęć oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
- studia pierwszego stopnia na kierunku pedagogika w specjalności odpowiadającej prowadzonym zajęciom oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
- studia pierwszego stopnia na dowolnym kierunku (specjalności) i studia podyplomowe z zakresu prowadzonych zajęć oraz posiada przygotowanie pedagogiczne.
Zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, do zadań pedagoga i psychologa w przedszkolu, szkole i placówce należy w szczególności:
1) prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia przyczyn niepowodzeń edukacyjnych oraz wspierania mocnych stron uczniów;
2) diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu, szkole lub placówce w celu rozwiązywania problemów wychowawczych oraz wspierania rozwoju uczniów;
3) udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
4) podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;
5) minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów;
6) inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
7) pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;
8) wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Jeżeli zatem kierunek studiów podyplomowych ukończonych przez nauczyciela pozwala na realizację powyższych zadań, może on zostać zatrudniony na stanowisku pedagoga w gimnazjum.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o informację, czy z dniem 1 września 2020 r. można zatrudniać na stanowisko nauczyciela osoby, które mają mgr np. z technologii żywienia a studnia podyplomowe z chemii na stanowisko nauczyciela chemii? proszę o informację, ponieważ przepisy miały się zmienić, że na stanowisko nauczyciela można zatrudnić tylko osoby, które mają ukończone studia mgr z danego przedmiotu od kiedy mają wejść nowe przepisy?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielowi objętego ochroną związkową włączonego gimnazjum do szkoły podstawowej zaproponowałam w arkuszu organizacyjnym na nowy rok szkolny etat łączony (j. angielski i świetlice), ponieważ nie ma już klas gimnazjum nie mam tyle godzin j. angielskiego. Nauczycielce zmieni się pensum. Nadmieniam, że wielu nauczycieli będzie miało etaty łączone, nikt nie kwestionuje, cieszą się, że mają pracę. Pani chce, abym zabrała godziny dydaktyczne innej nauczycielce j. angielskiego. Czy Pani nie nadużywa swojej ochrony związkowej? Czy proponowanie takiego rozwiązania dyrektorowi jest etyczne? Zapowiedziała, że skieruje sprawę do sądu. Czy jako dyrektor dbający o wszystkich nauczycieli jestem na straconej pozycji w sądzie? Przecież straciła godziny w klasach gimnazjalnych, nie mam jej z czego dać, jest mniej o dwa oddziały w szkole. Czy sąd nie bierze takich okoliczności pod uwagę?
- Czy zajęcia wiedza o społeczeństwie w klasie VIII w przyszłym roku szkolnym będzie mógł uczyć nauczyciel, który ukończył studia magisterskie na kierunku historia (kierunek pedagogiczny).
- Jakie kwalifikacje powinien mieć nauczyciel prowadzący zajęcia pozalekcyjne - koło szachowe?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Tutejsza jednostka jest jednostka feryjną– jest to szkoła podstawowa. W miesiącu lutym nauczyciel przebywali na urlopach wypoczynkowych w związku z feriami zimowymi w okresie 09.02.2019-24.02.2019. Wypłacono wynagrodzenie wyliczone na podstawie wynagrodzeń za miesiąc luty np. Wynagrodzenie zasadnicze 3438,00 Wynagrodzenie za wysługę lat 20% 687,60 Łączne wynagrodzenie to 4.125,60 : 30 = 137,52 zl. 137,52 x 16 dni = 2.200,32 zł. Pracownik nie posiada wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe Pytanie jest następujące: W jaki sposób dokonać potrącenia wynagrodzenia za czas urlopu? Czy według dni kalendarzowych czyli 16/28 Czy według dni roboczych 10/20 Przy potrąceniu 16/28 pracownik otrzyma niższe wynagrodzenie niż należne i niezgodnie z art. 67 KN.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe