Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy pedagog szkolny w ramach swojego pensum w myśl nowych przepisów prawa oświatowego ma prowadzić zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, czy też mają być one odrębnie płatne?
W ramach pensum nauczyciel – pedagog realizuje zajęcia prowadzone bezpośrednio z uczniami lub na ich rzecz (art. 42 ust. 2 pkt 1 KN), w tym zajęcia specjalistyczne z zakresu pomocy psychologiczno – pedagogicznej, np. korekcyjno-kompensacyjne (§ 4 ust. 2, § 6 ust. 2 pkt 5 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, Dz.U. z 2017 r., poz. 1591).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy koniecznym jest, aby dyrektor szkoły NA PIŚMIE zawarł poszczególne dziedziny kierowania placówką oświatową, które powierza wicedyrektorowi? Czy koniecznym jest, aby wicedyrektor szczegółowe upoważnienie w tej sprawie miał na piśmie, czy też wystarczy USTNA FORMA powierzenia konkretnych obowiązków, np. nadzorowanie codziennego czasu pracy i realizacji planu urlopowego przez pracowników administracyjno-obsługowych zgodnie ze stosownymi przepisami w tym zakresie, częściowe powierzenie sprawowania czynności związanych ze sprawowaniem nadzoru pedagogicznego, nadzorowanie prawidłowego prowadzenia wewnątrzszkolnej dokumentacji wycieczkowej, itp.? Zgodnie z zapisami KN, czas pracy dyrektora szkoły, który jednocześnie jest nauczycielem, nie może przekraczać 40 godzin tygodniowo. Czy zgodnie z przepisami dyrektor lub wicedyrektor powinien być obecny na terenie placówki w czasie trwania zajęć organizowanych przez szkołę (obowiązkowych lekcji lub zajęć pozalekcyjnych, np. kół zainteresowań, zajęć wyrównawczych, gimnastyki korekcyjnej itp.)? Jeśli tak, to w jaki sposób należy zorganizować pracę szkoły zgodnie z przepisami, gdy nie ma fizycznej możliwości "zamknięcia" wszystkich zajęć z uczniami w ciągu 40 godzin zegarowych tygodniowo? Jeśli nie, to kto zgodnie z przepisami podejmuje decyzje na terenie szkoły w sytuacjach nagłych/nieprzewidzianych, gdy sytuacja taka nastąpi w czasie obecności uczniów w szkole, a dyrektora nie ma już w pracy? Czy nauczyciel ma prawo odmowy przyjęcia godziny zleconej (zastępstwo na lekcji) w sytuacji nagłej, gdy inny nauczyciel niespodziewanie poinformował szkołę np. o nieplanowanej wizycie u lekarza i związanym z nią zwolnieniem lekarskim, a to z kolei narzuca konieczność zapewnienia przez szkołę opieki uczniom?
- Nasza nauczycielka przebywa na zwolnieniu lekarskim od 25.06.16 do 01.07.16 , od 18.07.16 do 31.08.16. Ile dni urlopu uzupełniającego należy się w/w nauczycielce?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Jak wygląda kontrola spraw kadrowych w szkole?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielowi objętego ochroną związkową włączonego gimnazjum do szkoły podstawowej zaproponowałam w arkuszu organizacyjnym na nowy rok szkolny etat łączony (j. angielski i świetlice), ponieważ nie ma już klas gimnazjum nie mam tyle godzin j. angielskiego. Nauczycielce zmieni się pensum. Nadmieniam, że wielu nauczycieli będzie miało etaty łączone, nikt nie kwestionuje, cieszą się, że mają pracę. Pani chce, abym zabrała godziny dydaktyczne innej nauczycielce j. angielskiego. Czy Pani nie nadużywa swojej ochrony związkowej? Czy proponowanie takiego rozwiązania dyrektorowi jest etyczne? Zapowiedziała, że skieruje sprawę do sądu. Czy jako dyrektor dbający o wszystkich nauczycieli jestem na straconej pozycji w sądzie? Przecież straciła godziny w klasach gimnazjalnych, nie mam jej z czego dać, jest mniej o dwa oddziały w szkole. Czy sąd nie bierze takich okoliczności pod uwagę?
- Nauczycielka ukończyła w 1999 r. dwuletnie Pomaturalne Studium Bibliotekarskie i uzyskała tytuł zawodowy "Bibliotekarz". W 2002 r. ukończyła studia wyższe zawodowe na kierunku pedagogika w zakresie edukacji wczesnoszkolnej i arteterapii, a w 2004 r. ukończyła studia wyższe magisterskie uzupełniające na kierunku pedagogika w zakresie edukacji wczesnoszkolnej i arteterapii. Ponadto nauczycielka ma ukończone studia podyplomowe "Oligofrenopedagogika". Proszę o udzielenie odpowiedzi na pytanie: Czy nauczycielka posiada kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela bibliotekarza w szkole podstawowej i gimnazjum? (podczas ostatniej kontroli kuratorium na początku 2017 r. wizytator stwierdził, że nauczycielka nie posiada kwalifikacji do zajmowania stanowiska bibliotekarza w szkole podstawowej i wydał zalecenie, aby zatrudnić nauczyciela posiadającego wymagane kwalifikacje).
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe