Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy przedszkole niepubliczne ma obowiązek przygotowania raportu o dostępności? Jeśli tak, to kto może go przygotować? Gdzie należy go udostępnić?
W świetle ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r., poz. 1062) zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami jest obowiązkiem podmiotów publicznych lub podmiotów uzależnionych finansowo, kapitałowo organizacyjnie od podmiotów publicznych. Ustawa w węższym zakresie reguluje obowiązek zapewniania dostępności przez podmioty niepubliczne. Egzekwowanie obowiązku od podmiotów niepublicznych jest możliwe w przypadku zlecenia lub powierzenia w ramach umowy realizacji zadań publicznych finansowanych z udziałem środków publicznych lub w przypadku udzielenia zamówienia publicznego (art. 4 ust. 3–4 ww. ustawy). Z kolei na podstawie art. 5 ust. 2 ww. ustawy w przypadku, gdy podmiot inny niż podmiot publiczny realizuje, na podstawie umowy zawartej z podmiotem publicznym, zadanie finansowane z udziałem środków publicznych, jest obowiązany do zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie określonym w tej umowie. Podmioty, o których mowa powyżej, nienależące do katalogu podmiotów, są obciążone tylko obowiązkami wynikającymi z umowy, na której realizację otrzymują środki finansowe.
Niepubliczne przedszkola otrzymują dotacje od jednostek samorządu terytorialnego na podstawie przepisów ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1930). Mając na względzie powyższe uregulowania, należy przyjąć, że organ prowadzący niepubliczne przedszkole w zakresie działania przedszkola, jako działalności finansowanej z dotacji samorządowej, jest zobowiązany do przekazywania co 4 lata, najpóźniej do dnia 31 marca danego roku, raportu o stanie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w danym podmiocie i publikowania go na swojej stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej, a jeżeli jej nie ma – na swojej stronie internetowej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czym się różni semestr od półrocza w przedszkolu? Którego sformułowania należy używać?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczennica przyszła liceum na początku trzeciej klasy. W poprzedniej szkole miała realizowane przedmioty rozszerzone WOS i historię sztuki, które kończyły się w klasie trzeciej. W naszym liceum nie było takich rozszerzeń. Czy na świadectwie końcowym wpisujemy oceny uzyskane w klasie drugiej poprzedniej szkoły? Czy z WOSu z klasy pierwszej z podstawy? Czy wpisujemy jej WOS i historię sztuki jako przedmioty rozszerzone?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie kwalifikacje powinien posiadać członek zespołu orzekającego w niepublicznej poradni psychologiczno - pedagogicznej?Chodzi raczej o pedagoga, ponieważ psycholog, lekarz czy logopeda to raczej jasne.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi który prowadzi zajęcia rewalidacyjne w gimnazjum, pracuje z uczniem z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim należy się dodatek za trudne warunki ? Uczeń posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. W rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 stycznia 2005 r. w paragrafie 8 jest napisane, że tylko dla uczniów z upośledzeniem w stopniu głębokim ??
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Szykuję szkolny zestaw programów nauczania. Czy prawdą jest, że teraz programy nauczania nie mają nr dopuszczeń, tylko podręczniki mają nr dopuszczeń? Od kiedy obowiązuje taki stan rzeczy? Chodzi o klasy gimnazjalne.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe