Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dyrektor odszedł na emeryturę w dn. 28 sierpnia 2018 r, organ prowadzący wyliczył, że należy mu się tylko 24 dni urlopu z czego skorzystał przed odejściem na emeryturę i co zapisane zostało w jego świadectwie pracy. Czy prawidłowo wyliczono urlop? Czy nie powinno to być 35 dni? Czy należy wypłacić ekwiwalent za niewykorzystany urlop?( szkoła feryjna). Osoba ta nadal jako emeryt pracuje w szkole od dnia 1 września.
Dyrektor w dniu 1 stycznia 2018 r. nabył prawo do urlopu wypoczynkowego w wymiarze 35 dni. W związku z tym, że 28.08.2018 r. nastąpiło rozwiązanie stosunku pracy w związku z przejściem na emeryturę, urlop przysługiwał w wymiarze proporcjonalnym do przepracowanego okresu - za 8 miesięcy, tj. 24 dni.
Nawiązując kolejny stosunek pracy od września już jako nauczyciel w szkole feryjnej, korzysta z urlopu w wymiarze odpowiadającym okresowi ferii i w czasie ich trwania.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Urlop nauczyciela zatrudnionego do końca zajęć dydaktycznych
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem małej szkoły , gdzie większość nauczycieli pracuje na części etatu. W większości są to nauczyciele z sąsiedniej szkoły. Bardzo proszę o podanie odpowiedzi: 1.Czy mogę w arkuszu organizacyjnym na następny rok szkolny zaplanować emerytów tj. : 2/18 godz. muzyka (Pan prowadzi jeszcze orkiestrę młodzieżową i szkolny zespół muzyczny w mojej szkole - w ramach umowy zlec. z gminą) i dla drugiej osoby 10/30 biblioteka. Są to osoby dyspozycyjne, oddane- umożliwiają spójność pracy szkoły. Czy jest podstawa prawna zakazująca zatrudniania emerytów? 2. Czy za zgodą dyrektora macierzystej szkoły mogę zatrudnić nauczyciela (zatrudnionego już na cały etat) na część etatu np. 5/18,6/18 i wykazać to już w arkuszu, nadmieniam, że nauczyciele ci dotychczas w ten sposób pracowali w mojej szkole?
- Na jakich zasadach można zatrudnić do wykonywania zadań administracyjnych w ramach projektu finansowanego ze środków UE (np. koordynator projektu) osobę, która w danej szkole już jest zatrudniona jako nauczyciel? Czy to może być odrębna umowa na stanowisku pracownika administracyjnego?
- Dzień dobry, proszę o przygotowanie zakresu obowiązków sekretarza szkoły, wożnej , sprzątaczki i konserwatora-palacza. Pozdrawiam.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel został przeniesiony do drugiej szkoły. W pierwszej szkole odebrał 1 dzień opieki, a w drugiej szkole 2-gą opiekę (nad dzieckiem). Organ prowadzący jest ten sam. Mam pytanie czy nauczycielowi przysługuje 13-tka w drugiej szkole?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe