Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Mam pytanie czy można łączyć II z III klasą gimnazjum upośledzenie w stopniu lekkim?
Przepisy prawa oświatowego nie przewidują łączenia klas na etapie edukacji gimnazjalnej. Od 1 września 2017r. wchodzi w życie rozporządzenie MEN z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz.U. z 2017 r., poz. 649), które dopuszcza w §13. 3. organizację nauczania w klasach łączonych w szkole podstawowej specjalnej i oddziale specjalnym zorganizowanym w szkole podstawowej ogólnodostępnej na wszystkich obowiązkowych zajęciach edukacyjnych, zachowując zasadę niełączenia klas z różnych etapów edukacyjnych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w świetle nowych przepisów ( roz. o ocenianiu zmiana z sierpnia 2010 r.) uczeń z upośledzeniem w stopniu lekkim posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego może być zwolniony z nauki drugiego języka?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uprzejmie proszę o informację dotyczącą pisania miesięcznych planów przez nauczycielki. Każde z wydawnictw, Wydawnictwa Nowa Era, WSIP i MAC Edukacja, proponują inną formę zapisów. Chciałam ujednolicić miesięczne plany. Jak powinny wyglądać, by były czytelne i dobrze "przenosiły się" do dziennika.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Do oddziału przedszkolnego (przy szkole podstawowej) uczęszczają dzieci 4,5 i 6-letnie. Czas zajęć w przedszkolu trwa 5 godzin dziennie (od 8.30 do 13.30). Czy obowiązkiem dyrektora jest zapewnienie dziecku, którego rodzice pracują, opieki do czasu ich powrotu - do godz. 16.00 (organ prowadzący przyznał tylko 5 godz. świetlicy na tydzień)? Jakie są podstawy prawne rozwiązania tej sytuacji?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jeśli w nowych dziennikach przedszkolnych na 2017/18 nie ma w obecnościach godz. przyjścia i wyjścia dziecka czy jest to ok? Jedynie wpisujemy ob. i nb na dany dzień, wg. mnie jest to trochę niebezpieczne, ale nawet nie ma miejsca, aby wcisnąć godziny pobytu przedszkolaka....
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Przez jaki czas należy przechowywać w szkole dokumenty dotyczące wycieczek szkolnych?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe