Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Placówka mieści się w dwóch budynkach w 2 różnych miejscowościach. Jest to placówka całodobowa z kuchnią. Czy można przenieść pracownika obsługi- kuchni do pracy w tej drugiej placówce jeśli zachodzi taka konieczność? Czy pracownik musi wyrazić zgodę? Co w sytuacji kiedy nie wyrazi zgody?
Postępowanie jest uzależnione od treści umowy o pracę. W przypadku, gdy w umowie jest wskazana jako miejsce pracy jedna z miejscowości, przeniesienie do innej wymaga uzyskania zgody pracownika i zawarcia tzw. porozumienia zmieniającego albo aneksu do umowy o pracę (art. 29 § 1 pkt 2 i § 4 i art. 11 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy, Dz. U. z 2019 r., poz. 1040), zaś w razie braku takiej zgody należy dokonać wypowiedzenia zmieniającego z art. 42 KP. Jeśli natomiast w umowie o pracę jako miejsce jej wykonywania jest wskazana jedynie nazwa placówki bez adresu albo obydwie miejscowości, nie jest wymagana zgoda pracownika na przenoszenie pomiędzy miejscowościami, a na polecenie dyrektora powinien wykonywać pracę we wskazanym miejscu.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Przyjmuję kilku nauczycieli z gimnazjum. Jakie dokumenty powinni złożyć przy zatrudnieniu w SP?
- Nauczyciel zatrudniony w gimnazjum, który od 20 lat uzupełniał etat w szkole podstawowej (w roku szkolnym 2018/2019 miał 1 godzinę w gimnazjum, a 17 godzin w szkole podstawowej). W związku z likwidacją gimnazjum w październiku 2018 r. napisał podanie do szkoły podstawowej o przeniesienie za porozumieniem stron i dostał odpowiedź odmowną. Jest wiceprezesem ZNP i radnym powiatowym. Czy Wójt Gminy powinien nakazać dyrektorowi szkoły przyjęcie tego nauczyciela, ponieważ są dla niego godziny? Nadmieniam, że inni nauczyciele z takim samym wykształceniem mają po półtora etatu. Co z przepisami przejściowymi, że pierwszeństwo w zatrudnieniu mają nauczyciele ze zlikwidowanych gimnazjów?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Witam, proszę o poradę prawną: Co powinien zrobić dyrektor szkoły, jeśli podpisał umowę z portalem internetowym, który podał informację na swojej stronie internetowej, że zespół ekspertów będzie na bieżąco odpowiadał na pytania i problemy, a rzeczywistość jest taka, że na niektóre pytania od ponad miesiąca nie ma odpowiedzi, a w przypadku wielu problemów wspomniany zespół odpowiada na pytania , których nie było w przedstawionym problemie, albo podaje sprzeczne wyjaśnienia?
- Jak powinien postąpić dyrektor szkoły, jeśli w wyniku opracowanego w kwietniu projektu arkusza organizacyjnego na kolejny rok szkolny konieczne jest zmniejszenie wymiaru zatrudnienia (dotyczy nauczyciela zatrudnionego z mianowania) lub nawet rozwiązanie stosunku pracy z którymś nauczycielem (w związku ze zmniejszoną liczbą oddziałów), gdy taki nauczyciel przebywa na zwolnieniu lekarskim i nie ma pewności, że wróci do pracy przed 1 czerwca, czyli na co najmniej trzy miesiące przed datą wprowadzenia koniecznych zmian kadrowych w placówce. W jaki inny skuteczny a zarazem zgodny z przepisami prawa pracy sposób dyrektor powinien doręczyć takiemu nauczycielowi stosowny dokument?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- W swojej szkole zatrudniłam nauczycieli na zastępstwo do 31.12.2021 r. Sytuacja wygląda następująco:
• dwoje nauczycieli na 4/18 i 7/18 etatu od 15.11.2021 r. – pracują oni w innej szkole na cały etat,
• jeden na 4/18 od 22.11.2021 r. – emeryt.
Czy ww. nauczycielom powinnam wypłacić ekwiwalenty za niewykorzystane urlopy?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe