Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o podanie obowiązującej podstawy prawnej dotyczącej promowania uczniów do klasy programowo wyższej. Kiedy dziecko klasy 4 można pozostawić na drugi rok w tej samej klasie?
Przed rocznym klasyfikacyjnym zebraniem rady pedagogicznej nauczyciele prowadzący poszczególne zajęcia edukacyjne oraz wychowawca oddziału informują ucznia i jego rodziców o przewidywanych dla niego rocznych ocenach klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych i przewidywanej rocznej ocenie klasyfikacyjnej zachowania, w terminie i formie określonych w statucie szkoły. Nauczyciel jest obowiązany indywidualizować pracę z uczniem na zajęciach edukacyjnych odpowiednio do potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia, a także dostosować wymagania edukacyjne. Począwszy od klasy IV szkoły podstawowej: 1) oceny bieżące i śródroczne oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz zajęć, a także śródroczna ocena klasyfikacyjna zachowania są ustalane w sposób określony w statucie szkoły; Począwszy od klasy IV szkoły podstawowej, oceny bieżące oraz śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne ze wszystkich albo wybranych obowiązkowych lub dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz zajęć, a także śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna zachowania mogą być ocenami opisowymi, jeżeli statut szkoły tak przewiduje. Począwszy od klasy IV szkoły podstawowej, uczeń, który w wyniku klasyfikacji rocznej, a w szkole policealnej – semestralnej, otrzymał negatywną ocenę klasyfikacyjną z: 1) jednych albo dwóch obowiązkowych zajęć edukacyjnych, albo 2) jednych obowiązkowych zajęć edukacyjnych lub zajęć z języka mniejszości narodowej, mniejszości etnicznej lub języka regionalnego – może przystąpić do egzaminu poprawkowego z tych zajęć. Uczeń, który nie zdał egzaminu poprawkowego, nie otrzymuje promocji do klasy programowo wyższej. Rada pedagogiczna, uwzględniając możliwości edukacyjne ucznia, może jeden raz w ciągu danego etapu edukacyjnego promować do klasy programowo wyższej ucznia, który nie zdał egzaminu poprawkowego z jednych obowiązkowych zajęć edukacyjnych albo zajęć z języka mniejszości narodowej, mniejszości etnicznej lub języka regionalnego, pod warunkiem że te zajęcia są realizowane w klasie programowo wyższejOznacza to, że nauczyciel decyduje o ocenianiu z przedmiotu, którego naucza, natomiast szczegóły oceniania wewnątrzszkolnego są ustalane w statucie.
Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 44g, art. 44c, art. 44m. 1, 5, 6.; 2. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 10 czerwca 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o wzór uchwały w spr klasyfikacji w 2019, czy należy w niej ująć także uczniów którzy byli objęci rocznym przygotowaniem przedszkolnym?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę mi podać podstawy prawne do uchwał RP i zarządzeń dyrektora w celu wprowadzenia regulaminów:
1.Regulamin Rad Pedagogicznych Zespołu Szkól
2. Regulaminu Pracy pracowników Zespołu Szkół
3. Regulaminu oceniania nauczycieli
4. Regulaminu przyznawania dodatku motywacyjnego
5. Regulaminu pełnienia dyżurów przez nauczycieli.
6. Regulaminu zachowania się uczniów w czasie przerw.
Czy wszędzie misi też być uchwała Rady Pedagogicznej , czy wystarczy tylko zarządzenie dyrektora i zapoznanie z nim Rady
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Statut 8- letniej szkoły podstawowej z włączonymi oddziałami klas 2 i 3 gimnazjum.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Z dniem 1 września objęłam stanowisko wicedyrektora publicznego przedszkola. Czy mogłabym poprosić o dokumenty obowiązujące w takiej placówce oraz jakie uchwały i zarządzenia należy podjąć w miesiącu wrześniu?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Witam!
Czy statut może mieć załączniki, które są jego integralną częścią?
Czy wewnątrzszkolne zasady oceniania mogą być załącznikiem do statutu?
Chcemy wprowadzić zapis:
1.Załącznikami do niniejszego statutu są:
a. Wzór graficzny logo szkoły.
b. Wewnątrzszkolne Zasady Oceniania.
2. Załączniki stanowią integralną część statut.
Czy taki zapis jest właściwy?
Pozdrawiam!
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe