Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o wyjaśnienie. W rozporządzeniu MEN w sprawie warunków organizowania kształcenia ,wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych Dz.U.228/1490/2010) § 9 mówi, że uczniowie z zaburzeniem zachowania posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego( przed wejściem w życie rozporządzenia)mogą kontynuować naukę w oddziale integracyjnym do ukończenia szkoły danego typu. Czy dotyczy to też dzieci, które miały wydane takie orzeczenie na I etap edukacyjny, co z II etapem, który jest do końca szkoły ( była taka niepisana zasada dotycząca szkoły podstawowej, że najpierw orzeczenie na I etap edukacyjny) Jak traktować §9 gdy orzeczenia ze względu na zaburzenia zachowania nie mogą być już wydawane, a dzieci te są w klasach integracyjnych? Dziękuję za odpowiedź
Z treści parafgrafu 9 rozporządzenia wynikałoby, że każdy uczeń posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego może uczęszczać do klasy integracyjnej (oddziału) do ukończenia szkoły danego typu. Wynikałoby, bowiem orzeczenia takie zwykle wystawiane są na czas nauki w danej szkole. Jeżeli jednak uczeń otrzymał orzeczenie tylko na I etap, nie ma podstaw do tego, aby w II etapie kontynuował naukę w klasie integracyjnej w oparciu o to orzeczenie. Po ukończeniu I etapu uczeń musi uzyskać nowe orzeczenie (już nie ze względu na zaburzenia zachowania).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w obecnej sytuacji epidemii ciąży na nauczycielkach wychowania przedszkolnego obowiązek przygotowania diagnozy gotowości szkolnej na koniec kwietnia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Poradnia psychologiczno-pedagogiczna wydała orzeczenie dla dziecka niepełnosprawnego objętego edukacją domową. Jak wygląda realizacja zaleceń z orzeczenia – kto je realizuje i kto ponosi koszty?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w regulaminie wypożyczania darmowych podręczników muszę zamieścić zapis o zawieraniu umów użyczenia z rodzicami? (wzór regulaminu z umowami znalazłam na Państwa stronie).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie zmiany powinnam zawrzeć w Statucie przedszkola zgodnie z art. 322 ust.1 z 14 grudnia 2016?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy rodzice ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego mogą zrezygnować z zajęć rewalidacyjnych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe