Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W zespole szkół dla młodzieży w uczą się w technikum uczniowie na podbudowie gimnazjum oraz na podbudowie szkoły podstawowej. Aktualnie obowiązują trzy rozporządzenia: a) rozporządzenie MEN z 10.06.2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkole publicznej; b) rozporządzenie MEN z dnia 3 grudnia 2017 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych; c) rozporządzenie MEN z 22 lutego 2019 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych. Rozumiem, że rozporządzenie z 2015 r. obowiązuje uczniów, którzy uczą się w technikum na podbudowie gimnazjum. Które rozporządzenie dotyczy uczniów, którzy uczą się w technikum na podbudowie szkoły podstawowej?
Świadectwa promocyjne oraz ukończenia technikum dla uczniów szkoły na podbudowie gimnazjum oraz szkoły podstawowej wydaje się w roku szkolnym 2020/2021 według przepisów § 54 i 55 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz.U. z 2019 r., poz. 1700 ze zm.). Mianowicie świadectwo promocyjne technikum: 1) w latach szkolnych 2019/2020–2021/2022 na druku według wzoru odpowiednio nr 37a lub 38a określonego w załączniku nr 7 do ww. rozporządzenia wydaje się uczniom dotychczasowego czteroletniego technikum (na podbudowie gimnazjum); 2) od roku szkolnego 2019/2020 na druku według wzoru odpowiednio nr 19 lub 20 określonego w załączniku nr 3 do ww. rozporządzenia wydaje się uczniom pięcioletniego technikum (na podbudowie szkoły podstawowej). Z kolei świadectwo ukończenia technikum: 1) w latach szkolnych 2019/2020–2022/2023 na druku według wzoru odpowiednio nr 39a lub 40a określonego w załączniku nr 7 do ww. rozporządzenia wydaje się uczniom dotychczasowego czteroletniego technikum (na podbudowie gimnazjum); 2) od roku szkolnego 2023/2024 na druku według wzoru odpowiednio nr 21 lub 22 określonego w załączniku nr 3 do ww. rozporządzenia wydaje się uczniom pięcioletniego technikum (na podbudowie szkoły podstawowej).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy po likwidacji przedszkola niepublicznego istnieje nadal możliwość kontroli wydatkowanej dotacji? Jeśli tak, to przez kogo i w jakim okresie czasu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkoła ma obowiązek przyjęcia w poczet beneficjentów Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych nauczyciela, który w maju 2014r. otrzymał wypowiedzenie z pracy i otrzymał z tego tytułu stosowną odprawę. Z dniem 31.08.2014r przestał być pracownikiem szkoły. Nauczyciel pracował 5 lat na ułamek etatu, głównym miejscem pracy nauczyciela była inna szkoła, z której przeszedł na nauczycielskie świadczenie kompensacyjne. W dniu 24.10.2014r. nauczyciel zwrócił się z pismem o przyjęcie go w poczet beneficjentów ZFŚS jako emeryta, przedstawiając legitymację emeryta. Wcześniej nie informował o zamiarze przejścia na świadczenie kompensacyjne.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciele wychowania przedszkolnego w przedszkolu niepublicznym mają obowiązek prowadzenia teczek wychowawcy w danej grupie i co w takiej teczce powinno się znajdować?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczennica z Ukrainy została przyjęta do szkoły podstawowej w dniu 22 marca 2022 r. W roku szkolnym 2023/2024 uczęszcza do klasy IV i na prośbę rodzica realizuje 2 godziny tygodniowo zajęć języka polskiego – dla ucznia przybywającego z zagranicy. Czy jest to zgodne z przepisami? Jeśli nie, to jakie są konsekwencje nie realizowania łącznie 6 godzin? Do kiedy powinna je realizować?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 1.Czy pedagog specjalny może prowadzić zajęcia rewalidacyjne z dzieckiem autystycznym w przedszkolu niepublicznym?
Dodam, iż w czerwcu kończy studia podyplomowe w zakresie autyzmu.
2. Czy zajęcia emocjonalno- społeczne z autystami może prowadzić oligofrenopedagog, który jest doświadczonym trenerem w zakresie TUS-u i zajęć emocjonalnych?
3. Terapię ręki prowadzi fizjoterapeuta z przygotowaniem pedagogicznym. Czy musi mieć skończone studia podyplomowe w zakresie autyzmu jeśli prowadzi zajęcia z dziećmi z autyzmem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe