Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy można połączyć nauczanie indywidualne - mam dwóch uczniów z tej samej klasy?
Indywidualnym nauczaniem obejmuje się dzieci i młodzież, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły. Wymieniona przesłanka jest jedyną przesłanką orzeczenia o potrzebie nauczania indywidualnego. Stan zdrowia "znacznie utrudniający lub uniemożliwiający uczęszczanie do szkoły" oznacza występowanie u ucznia takich niepełnosprawności lub (co najmniej przejściowe) występowanie takiego schorzenia, które stanowi rzeczywistą przeszkodę do uczęszczania do szkoły. Stanowisko sądu: Przesłanki z art. 71b ust. 1a ustawy nie zawężono jedynie do fizycznych przeszkód, co oznacza, że powinny być brane pod uwagę również inne przeciwwskazania do uczęszczania do szkoły. Stan zdrowia, który powoduje, że uczeń nie jest w stanie wywiązać się z obowiązku szkolnego (nie może uczęszczać do szkoły ze względu na choroby, urazy, stany pooperacyjne, trwającą rehabilitację i inne) albo też jest w stanie fizycznie dotrzeć do szkoły i w niej przebywać, lecz pobyt w środowisku szkolnym może zagrażać jego zdrowiu lub zagrażać zdrowiu i bezpieczeństwu innych uczniów. Indywidualne nauczanie organizuje się na czas określony w orzeczeniu o potrzebie indywidualnego nauczania, wydanym przez zespół orzekający działający w publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej. Gdzie organizujemy zajęcia indywidualne? Zajęcia indywidualnego nauczania prowadzi się w miejscu pobytu ucznia, w domu rodzinnym, specjalnym ośrodku szkolno-wychowawczym lub placówce opiekuńczo-wychowawczej, ale także w odrębnym pomieszczeniu w szkole, w zakresie określonym w orzeczeniu w odniesieniu do dziecka, którego stan zdrowia znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły. Oznacza to, że szczegółowe wymagania i warunki prowadzenia indywidualnego nauczania powinny być określone w orzeczeniu. Wg § 6. Rozporządzenia na podstawie orzeczenia dyrektor ustala zakres, miejsce i czas prowadzenia zajęć indywidualnego przygotowania przedszkolnego lub zajęć indywidualnego nauczania oraz formy i zakres pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Podstawa prawna:1) Wyrok z dnia 28 sierpnia 2008 r. - Wojewódzki Sąd Administracyjny w GorzowieWielkopolskim (II SA/Go 246/08) 2) ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 18 września 2008 r. w sprawie sposobu i trybu organizowania indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży. 3) Ustawa o systemie oświaty z 7.09.1991 r. (ze zm.), w szczególności art. 71b. ust. 1a.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel wspomagający powinien prowadzić odrębny e-dziennik nauczyciela wspomagającego, czy wystarczy, że jest przypisany do nauczyciela prowadzącego lekcje i to on dodaje go do realizowanej lekcji? Szkoła ma e-dzienniki w Librusie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W procesie rekrutacji do szkoły ponadpodstawowej do technikum został przyjęty uczeń, który posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. W orzeczeniu zapisano, że potrzeba wynika z autyzmu oraz uczeń posiada niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim. W związku z powyższym należy objąć go w szkole ogólnodostępnej pomocą psychologiczno-pedagogiczną, zorganizować zajęcia rewalidacyjne oraz dostosować wymagania. Uczeń spełnił wymagania w procesie rekrutacji i liczbę punktów gwarantujących mu przyjęcie do szkoły. Czy postąpiłam prawidłowo przyjmując ucznia do szkoły z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim? Nie znalazłam w przepisach prawa zapisu, który by mi tego zabraniał.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o najnowsze rozporządzenie MEN w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie czynności musi wykonać dyrektor przedszkola, które z dniem 1 września 2018 przestaje być samodzielną jednostką ponieważ organ prowadzący podjął uchwałę o stworzeniu zespołu szkolno-przedszkolnego i przedszkole zostaje połączone ze szkołą podstawową. Zaznaczam, że dyrektor przedszkola przestaje pełnić funkcję ponieważ został wybrany nowy dyrektor zespołu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ogłoszone konkursy nie wyłoniły dyrektora szkoły - nie było kandydatów.
Czy, aby powierzyć dotychczasowemu dyrektorowi pełnienie funkcji przez rok, musi mieć ten dyrektor aktualną ocenę pracy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe