Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak wygląda kwestia oceny ucznia z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym. Wiem, że ocena jest opisowa - ale czy dotyczy to także zachowania i religii? Jak wpisujemy takiego ucznia w zestawieniach (tabelki w dzienniku, np. zachowanie)?
Szczegółowe zasady oceniania zawiera statut szkoły. Oceny, o których mowa w pytaniu są także ocenami opisowymi. Zestawienia w formie tabel w dziennikach nie są obowiązkowe. Do dziennika lekcyjnego wpisuje się nazwiska i imiona uczniów, daty i miejsca urodzenia oraz adresy ich zamieszkania, imiona i nazwiska rodziców i adresy ich zamieszkania, tygodniowy plan zajęć, imiona i nazwiska nauczycieli prowadzących zajęcia. W dzienniku lekcyjnym odnotowuje się obecność uczniów, tematy zajęć, oceny (opisowe) z zajęć oraz oceny zachowania. Przeprowadzenie zajęć edukacyjnych nauczyciel potwierdza podpisem. Klasyfikacja roczna ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym, począwszy od klasy IV szkoły podstawowej, polega na podsumowaniu jego osiągnięć edukacyjnych z zajęć edukacyjnych, określonych w szkolnym planie nauczania, z uwzględnieniem indywidualnego programu edukacyjnego opracowanego dla niego na podstawie odrębnych przepisów, i zachowania ucznia w danym roku szkolnym oraz ustaleniu rocznych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych i rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, zgodnie z § 13 ust. 4 i § 15 ust. 5 rozporządzenia w sprawie oceniania. Oceny bieżące oraz śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych a także śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne zachowania dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym są ocenami opisowymi.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy tworząc protokół, protokolant musi go skończyć w ciągu 7 dni?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinno przebiegać posiedzenie rady pedagogicznej, na którym nauczyciele będą decydować o niepromowaniu ucznia klasy II szkoły podstawowej? Jak powinna wyglądać uchwała?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy będąc placówką niepubliczną - Ośrodek Rewalidacyjno-Wychowawczy muszę wystąpić do kuratorium o uprawnienia publiczne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy można wprowadzić nowy statut, jeżeli poprzedni był kilka razy nowelizowany ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Szkoła zamierza stworzyć profil mundurowy z zakresu pożarnictwa. Organ prowadzący wyraził zgodę na wprowadzenie profilu. Czy w planie nauczania zajęcia z zakresu pożarnictwa mogą być obowiązkowe, tj. uczniowie będą oceniani, ocena będzie wliczana do średniej, czy też mają być przedmiotami dodatkowymi gdzie uczniowie nie będą oceniani lub ocena nie będzie wliczała się do średniej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe